استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، بر ضرورت انجام اقدامات ایجابی در مبارزه با مواد مخدر و آگاهی بخشی از آسیب های اعتیاد تأکید کرد.

به گزارش مهر گیلان -دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه متناسب با آغاز سال تحصیلی مراکز آموزشی باید  اقدامات و طرح‌های ایجابی اجرا شود، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه به‌ویژه در مدارس توسط آموزش و پرورش با مشاوره روان‌شناسان و همراهی پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی اجرای برنامه‌های پیشگیرانه را از اولویت‌های مهم در جهت مبارزه با مواد مخدر عنوان و اضافه کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، مشارکت‌های مردمی و اقدامات دستگاه‌های ذیربط در انجام وظایف قانونی ، استفاده بهینه کرد.

استاندار گیلان تأمین اعتبارات موردنیاز دستگاه‌ها برای انجام مأموریت‌ها و اجرای برنامه‌ها را از جمله ابزارهای مؤثر در مسیر مبارزه با موادمخدر دانست و گفت: فرمانداران و شوراهای اسلامی شهر در پرداخت سهم تعیین شده مشارکت مالی شهرداری‌ها به ویژه در مرکز استان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، پیگیری جدی داشته‌ باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم تشکیل مستمر جلسات کمیته فرعی و متناظر شهرستانی این شورا توسط فرمانداران نیز تأکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف و یا حذف برخی اماکن خالی از سکنه در مناطق حاشیه شهری تأکید و اضافه کرد: در راستای افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر و احداث مرکز جدید، پیگیری‌های لازم توسط اداره کل بهزیستی در حال انجام است.