رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست و «سرمایه» اجتماعی ارزشمندی است گفت: ورزشکاران و قهرمانان نه تنها الگوی جوانان بلکه نماد فرهنگ ایران در جهان هستند.

به گزارش مهر گیلان -محمدباقر قالیباف که در مراسم رونمایی از تندیس طلایه داران بازی های آسیایی حضور داشت، گفت: هفته بسیج که یادآور سعادت ها و دلاوری هایی بزرگ میدانی از این عرصه و برای انقلاب اسلامی جان خود را عاشقانه و مجاهدانه دادند، تبریک گفته و به روحش شان درود می فرستیم.

وی همچنین هفته کتاب را به فرهنگ دوستان و کسانی که از فرهنگ و ادبیات کشور که از کشتی های غنی دنیاست را تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرض خدا قوت و خسته نباشید دارم به تمام مسئولان و ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ افتخار آفرینی داشتند، گفت: جامعه ورزش ما در میادین مختلف افتخار آفرینی کرده اند که جا دارد به همه آنها خدا قوت بگویم. از این که کشتی گیران شادی را به مردم ما هدیه کردند به آنها خدا قوت می گویم و امیدوارم قدردان آنها هم باشید.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: از نظر من ورزش یک پدیده چند جانبه است. ورزش در همه موارد می درخشد. کمتر پدیده ای را می توانیم پیدا کنیم که با روح و روان و جسم و سیاست افتخارآفرینی می کند. البته از سیاست به دور است اما در فرصت هایی افتخار آفرینی می کند که در خیلی مسائل نمی توان به آن رسید.

وی ادامه داد: در سرمایه گذاری برای ورزش هزینه ای وجود ندارد. هر چه هست از ابتدا تا انتها صورت می گیرد سرمایه گذاری است. هم برای امروز و هم برای آینده. وقتی از این پدیده غفلت کنیم هزینه های سرسام آوری در حوزه های اجتماعی برای ما به بار می آورد و صدها برابر این سرمایه گذاری باید هزینه کنیم اما هرگز نمی توانیم جبران کنیم. این را به عنوان یک خدمتگزار که هم در نیروی انتظامی خدمت می کردم و هم خدمتگزار در یک نهاد عمومی مثل شهرداری تهران که معنی نشاط و امید و تلاش و سرزندگی و اوقات فراغت و مسائل اجتماعی در رشته های مختلف بود، عرض می کنم.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: من در جمع پیشکسوتان و کسانی که نماد فرهنگی ما هستند عرض می کنم که قهرمانان ورزشی نه تنها الگویی برای جوانان و سفیران فرهنگی ما هستند در اقصا نقاط دنیا، بلکه نماد فرهنگ کشور ما هم هستند. هر کجا توفیق خدمت داشته ام همین بیانات و نکاتی را که اینجا مطرح کردم عنوان کرده ام و هیچ وقت از امر ورزش غفلت نکردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سعی کردم همیشه یک نگاه حداکثری که حداقل وظیفه ما هست نسبت به این موضوع داشته باشم. این نکته را عرض می کنم که حتما در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی در خدمت عرصه ورزش از یک ورزش عمومی تا سطح ورزش قهرمانی که لازم و ملزوم هم هستند ان شالله در چارچوب وظایفی که در مجلس داریم این کار را دنبال می کنیم و به اشکالاتی که عزیزان اشاره کردند حتما رسیدگی خواهیم کرد و در حداقل زمان ممکن و براساس قانون آیین نامه داخلی حتما پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم در میادین بین المللی بیشتر بدرخشیم. در المپیک امیدوارم رتبه ما بهتر شود. در شرایط سخت کرونایی و محدودیت های اقتصادی که داریم باید تلاش کنیم. البته مشکل اول اقتصادی نیست و مشکل نداشتن نقشه راه مدون و مدیریت درست در این مسیر است که به ما در این بخش آسیب وارد کرده است. وگرنه با ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد این عذر پذیرفته شده نیست. با این سختی ها می توانیم کار را پیش ببریم و با جوانان و فرهنگ ما می توانیم حتما از این مشکلات هم عبور خواهیم کرد و به موفقیت خواهیم رسید.

وی ادامه داد: یکی از ویژه گی های موفقیت در هر عرصه ای مردمی سازی فعالیت های ماست. ما هر چقدر موضوعات را متمرکز کنیم و رفتار دولتی کنیم و در بورکراسی های اداری بگذاریم بپذیرید که اینجا خلاقیت ها از بین می رود و داریی های ملی ما هم از بین می رود و ظرفیت های انسانی ما هم از بین می رود. این در همه حوزه ها هست.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: تجربه نشان داده است وقتی مردم کاری را انجام می دهند ما نباید در آن دخالت کنیم. به عنوان کسانی که در مسئولیت های اداری در بخش های مختلف هستیم باید کار را به مردم واگذار کنیم. هیچ وقت بدون مشورت مردم در مجلس قانونگذاری نکنیم. باید قانون برای حل مشکل مردم باشد نه قانونی باشد که زحمت ایجاد کند برای مردم. اینها لازمه موفقیت در کار است.