سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به واکسیناسیون ۱۶ درصدی گیلانی های واجد شرایط، عنوان کرد: تاکنون ۳۷۸ هزار نفر از افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال در گیلان واکسن دز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش مهرگیلان-دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۳۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: اگرچه تمام شهرستان های گیلان وضعیت آبی دارند، اما در مجموع ۱۴۵ بیمار بستری مبتلا به کرونا داریم.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با سویه جدید امیکرون است، افزود: خطر امیکرون کاملا جدی است و باید از فرصت باقی مانده برای تزریق دز سوم کرونا استفاده کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه برنامه تزریق واکسن با توجه به سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۴.۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال گیلان واکسن دز اول و ۸۷.۷ درصد نیز واکسن دز دوم را دریافت کردند.

مهرابیان، با اشاره به واکسیناسیوم ۱۶ درصدی گیلانی های واجد شرایط، عنوان کرد: تاکنون ۳۷۸ هزار نفر از افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال در گیلان واکسن دز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ پایگاه واکسیناسیون در گیلان فعال است، گفت: این پایگاه‌ها شامل مراکز خدمات جامع سلامت، سالن‌های تجمیعی و چهار سایت خودرویی است که از هشت صبح تا ۱۴ عصر فعال هستند؛ همچنین از اواسط هفته یک مرکز تجمیعی دو شیفته را در رشت فعال می کنیم که تا ساعت ۲۰ فعالیت خواهد کرد.