معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این سوال که «بهترین زمان برای تزریق دز سوم واکسن کرونا چه زمانی است؟»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شاهد افت بیماری هستیم، باید تزریق دز سوم است و اگر اکنون تزریق انجام شود ایمنی بدن به مراتب بالاتر و بهتر خواهد بود.

به گزارش مهر گیلان-امروز تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در گیلان با کاهش ۲۹ نفری به ۱۰۳ نفر رسیده است و هر ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند؛ این در حالی است که با وجود پوشش ۹۶ درصدی دز اول و ۹۱ درصدی دز دوم واکسن کرونا، شاهد واکسینه شدن کمتر از ۵۰ درصدی جمعیت واجد شرایط استان در نوبت سوم هستیم.

دکتر اسماعیل نورصالحی، پیشگیری از کرونا را نیازمند رعیات چند اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان باید واکسن بزنند و تزریق دز سوم بسیار مهم است؛ البته فعالا برای افراد زیر ۱۸ سال تزریق دو دز کافی است.

وی با اشاره به نقش رعایت فاصله گذاری حداقل یک متری، خودداری از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و شست و شوی دست ها هنگام بازگشت به خانه در کاهش شدت بیماری، گفت: ماسک زدن سخت است، اما باید به ماسک عادت کنیم تا در امان بمانیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشمی گیلان، با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور طولانی مدت دانش آموزان در فضای محدود مدرسه، اضافه کرد: افراد پنج سال به بالا حتما باید واکسن بزنند و لذا خانواده ها تصورات غلط و اطلاعات بی اساس درباره عوارض واکسن برای کودکان را کنار بگذارند.

نورصالحی، در پاسخ به چرایی ضرورت تزریق دز سوم برای افراد بالغ، متذکر شد: براساس مطالعات انجام شده در کشورهای غربی تا سه ماه بعد از تزریق دز سوم ایمنی بدن به ۹۰ درصد می رسد.

وی ادامه داد: میزان ایمنی بدن در افرادی که دو دز واکسن را تزریق کردند تا سه ماه به ۷۵ درصد و تا شش ماه به ۵۰ درصد می رسد که نشان می دهد عدم تزریق دز سوم احتمال خطر مبتلا شدن افراد را زیاد می کند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «بهترین زمان برای تزریق دز سوم واکسن کرونا چه زمانی است؟»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شاهد افت بیماری هستیم، باید تزریق دز سوم است و اگر اکنون تزریق انجام شود ایمنی بدن به مراتب بالاتر و بهتر خواهد بود./ایسنا