در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به 23 روستای صعب العبور و کوهستانی و 26 واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر 263 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش مهر گیلان- جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۲۳ روستا در هفته دولت امسال، اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۱۷ می رسد.

وی با بیان اینکه این روستاها با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۴۶۴ خانوار در شهرستان های آستارا، لنگرود، املش، شفت، رودسر و تالش قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق بیش از ۲۳۸ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به حدود ۹۷ درصد خواهد رسید.

جمال نیکویی درخصوص گازرسانی گسترده در گیلان اظهار داشت: گازرسانی به همه شهرها و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستا کاری بسیار عظیم است که بحمدالله با همکاری همه سازمان ها و نهادهای دولتی در استان به ثمر نشسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از گازرسانی به ۲۶ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حجم جایگزینی گاز در این طرح ها بیش از ۷ هزار و ۱۶۰ مترمکعب بر ساعت است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: شهرستان رشت با ۶ واحد صنعتی و شهرستان های رودبار، فومن و لاهیجان هر کدام با ۳ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های هفته دولت امسال دارا می باشند.

جمال نیکویی نقش گاز را در ایجاد اشتغال و پیشرفت استان مهم برشمرد و گفت: بهره برداری از طرح های گازرسانی موجب ایجاد شغل و کسب درآمد برای ساکنین مناطق تازه برخوردار از گاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه اظهار داشت: این شرکت برنامه دارد تا به ۱۱۹ روستای دیگر در مناطق کوهستانی اشکورات رودسر، پارودبار رودبار، کمنی سیاهکل، کوهستان تالش و باقیمانده آستارا گازرسانی نمایند که طراحی و تنظیم پکیج این پروژه ها انجام شده و در مراحل پایانی اخذ مجوز ستادی قرار دارد.