سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در نشست دبیران کمیته سلامت اداری این شرکت بر استفاده از دانش تخصصی برای پیشگیری از فساد تاکید کرد.

به گزارش مهر گیلان-حمیدرضا ملکی در این نشست که در شرکت گاز استان گیلان برگزار شد، با اشاره به روند تکامل ارزیابی سلامت اداری، اظهار داشت: ارزیابی سلامت اداری برای اولین بار در سال ۹۲ به صورت خود اظهاری و با تمرکز بر آشنایی و بسترسازی برای شرکت‌ها انجام شد و علیرغم تلاشها و اصلاحاتی که تاکنون انجام شده وقتی خروجی و نمود عملی شرکت ها را با رتبه کسب شده مقایسه می کنیم در بعضی از شاخصها متوجه یک فاصله و شکاف می‌شویم و نشان می‌دهد که در تعریف سنجه های ارزیابی و صحت سنجی مستندات، فرایند بکار گرفته شده موثر و کارساز نبوده و البته دلیل دیگر آن هم نبود جایگاه بایسته و شایسته برای مبحث پیشگیری و ارتقای سلامت اداری است.

به گفته ملکی، امور بازرسی در نظر دارد با حمایت آقای چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن حفظ نگاه تیز بین در برخورد با تخلف و انحراف، جایگاه ویژه ای برای پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت اداری ایجاد کند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه‌های بازرسی و ارزیابی سلامت اداری، گفت: در نظر داریم تا با ایجاد کارگروه‌های تخصصی و استفاده از کارشناسان و دانش تخصصی هر حوزه، ضمن شناسایی گلوگاه های فساد زمینه گسترش همکاری با امور بازرسی به منظور  ارزیابی دقیق تر و فنی را فراهم آوریم و اصلاح فرآیندها و ساختارهای فسادزا را به صورت سیستمی و با کمک خرد جمعی انجام دهیم.

ملکی در ادامه، خواستار ارتباط و تعامل هرچه بیشتر دبیران و کارشناسان سلامت اداری برای بهینه‌کاوی، دانش افزایی و شناسایی گلوگاه‌های فساد شد و اظهار داشت: برگزاری این قبیل برنامه ها و نشست ها در صورتیکه خروجی عملیاتی داشته باشد می تواند موجب ارتقاء سطح سلامت اداری در سازمان شود.

سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در خاتمه، با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲ گانه حاکم بر تحقق نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی از سوی رئیس جمهور و مطالبه و پیگیری نهاد ریاست جمهوری در این خصوص  گفت: همه باید تلاش کنیم تا این اصول در سازمان نهادینه شود.

در ادامه، عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و میهمانان، گزارشی را از اقدامات و عملکرد این شرکت بیان کرد.

وی با اشاره به برخورداری بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی و نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گازرسانی در استان، گفت: این شرکت هم‌راستا با سیاست های شرکت ملی گاز ایران، پروژه‌های کیفی گسترده‌ای همچون قرائت آنلاین صورتحساب، مرکز پیام و اتفاقات متمرکز گاز، تلفن گویای ۳۴۱۴ جهت استعلام و پرداخت صورتحساب و نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز گیلان را به منظور افزایش رضایتمندی مردم و مشترکین گاز و در راستای ارتقاء سلامت اداری به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه، با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایات و درخواست ها در این شرکت، اظهار داشت: این شرکت با راه‌اندازی سامانه مکانیزه رسیدگی به شکایات و درخواست‌ها و پاسخگویی سریع و به موقع به پیام های وارده بوسیله کارشناس مربوطه تا حد زیادی توانسته مسائل و مشکلات مشترکین و متقاضیان در حوزه گاز را برطرف کند.

در ادامه این نشست، از شرکت های برتر در ارزیابی سلامت اداری تقدیر بعمل آمد و پس از آن دبیران و کارشناسان سلامت اداری شرکت ملی گاز طی دو روز در قالب کارگاه آموزشی به بررسی نقاط قوت، ضعف، ابهامات و اشکالات موجود در سنجش سلامت اداری پرداختند.