استاندار گیلان با بیان اینکه فراهم ساختن بستر خدمات بیمه ای برای همگان از سیاست های راهبردی دولت سیزدهم است، گفت: ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در قالب حضوری و الکترونیکی بیمه سلامت به سهولت در دسترس همه مردم باشد.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی استاندار صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت جایگاه بیمه در راستای رفاه و سلامت جامعه، افزود: انتظار می رود ارائه خدمات بیمه ای در مناطق مختلف گیلان به صورت متوازن از سوی سازمان بیمه سلامت در جهت رفاه حال بیمه شدگان فراهم شده و ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در عین حال باید در کنار ارائه خدمات الکترونیکی، خدمات حضوری مورد نیاز بیمه شدگان و متقاضیان با سهولت در دسترس مردم باشد.

استاندار گیلان فراهم ساختن بستر خدمات بیمه ای برای همگان را حرکتی ارزشمند دانست و  تصریح کرد: پوشش همگانی بیمه سلامت، تحت پوشش قراردادن خدمات ناباروری، ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و اجرای نسخه نویسی الکترونیک از جمله مهمترین خدمات دولت در قالب بیمه سلامت است که در جهت رضایتمندی مردم در دولت سیزدهم ارتقا یافته است.

*رتبه نخست گیلان در پرداخت هزینه مازاد درمان بیماران خاص و صعب العلاج در کشور

دکتر عباسی با اشاره به گزارش پرداخت هزینه مازاد درمان در قالب پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از سوی بیمه سلامت، اظهار کرد: از اینکه بیمه سلامت گیلان در زمینه پرداخت هزینه مازاد درمان بیماران خاص و صعب العلاج در کشور رتبه نخست را داراست قابل تقدیر است و لازم است در همه بخش ها فعالیتهای خود را گسترش و ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات مناسب و با کیفیت محور فعالیت های نهادهای بیمه ای بویژه امور  بیمه سلامت باشد تا افراد دغدغه ای جز درمان بیماری نداشته باشند.

*افزون بر ۹ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در گیلان تحت حمایت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این دیدار با تشریح وظایف و عملکرد این نهاد بیمه ای در سطح استان گیلان گفت: توسعه بیمه همگانی و توجه خاص به پوشش بیمه ای افراد نیازمند و آسیب‌پذیر به‌ویژه ساکن حاشیه شهرها و مناطق کم‌برخوردار، توسعه رویکرد سلامت نگری و اولویت بخشی و حمایت از خدمات پیشگیری در راستای ارتقای سلامت بیمه‌شدگان و عمق بخشی به خدمات بیمه‌ای در راستای حمایت از بیمه‌شدگان نیازمند به‌ویژه بیماران مزمن و صعب‌العلاج از جمله این وظایف بر اساس برنامه های راهبردی دولت سیزدهم است.

دکتر محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه بیمه سلامت گیلان در زمینه پرداخت هزینه مازاد درمان بیماران خاص و صعب العلاج در کشور رتبه نخست را داراست، افزود: با آغاز به کار این صندوق از آبان ماه امسال و عضویت ۱۰۷ بیمار تحت پوشش، با رسیدگی و بارگذاری ۲۲۱ پرونده با ۲ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان “هزینه مازاد”، تاکنون ۱.۵ میلیاد تومان به نزدیک حدود ۱۵۰ نفر پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج در راستای یکی از رسالت های حفاظت از بیمه شدگان در برابر هزینه های درمان ایجاد شده است، ادامه داد: تاکنون ۹ هزار و ۱۵۳ بیمار در این استان تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: هزینه های مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی برای تمام ۱۰۷ نوع بیماری به افراد تحت پوشش هر نوع بیمه پایه اعم از بیمه سلامت شامل “روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی”، تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و سایر بیمه ها پرداخت می‌شود.