مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همزمانی چهل ‌و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سه نقطه شهر رشت خبر داد .

به گزارش مهر گیلان/رضا ثقتی در گفت و گویی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سه جشنواره در استان برگزار خواهد شد ، عنوان داشت : برای نخستین بار همزمانی جشنواره فیلم فجر را در سه نقطه شهر رشت خواهیم داشت .

وی ادامه داد : همچنین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و موسیقی فجر با برش استانی در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یکی از رویدادهای خوبی که امسال در حال وقوع است را برگزاری این سه رویداد ملی با برش استانی دانست و افزود : تالار مرکزی رشت به عنوان سالن مرکزی این رویداد مهم ، سینما ۲۲ بهمن و نیز سالن شماره ۱ سینما سپیدرود رشت نقاطی هستند که این سه رویداد مهم در آنجا برپا خواهد شد .

ثقتی آغاز همزمانی این رویداد در همه استان ها را از ۱۷ بهمن ماه با نمایش ۱۶ فیلم ذکر و اضافه کرد : این دوره از جشنواره ، کارنامه هنری – سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و فیلم ها در تراز انقلاب اسلامی و مقوله های ملی و میهنی در آنها پرداخته شده است .

وی با یادآوری اینکه گیلان اولین استان در میزبانی همزمانی جشنواره فیلم فجر بوده ، گفت : امسال دهمین سالی‌ است که گیلان این میزبانی را عهده دار است .

وی تجلیل از چهره های فاخر سینمایی استان و نشست های نقد و بررسی فیلم ها را از برنامه های جانبی عنوان کرد که در ایام جشنواره برپا می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران ( سمفا ) و فروش الکترونیکی بلیت ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد : با این وجود در تلاش هستیم زمینه هایی فراهم شود تا مهمانانی همچون نویسندگان ، پژوهشگران ، سینماگران جوان و اصحاب رسانه به تماشای فیلم ها بنشینند .

وی در ادامه سخنانش گفتمان دولت مردمی سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مبتنی بر تحقق عدالت فرهنگی در استان ها با شعار تمرکز زدایی ذکر و خاطر نشان کرد : با اجرای این رویکرد ، بیشترین امکانات و توزیع خدمات به استان ها اختصاص یافته و بر این اساس ؛ همزمانی جشنواره فیلم فجر و نیز جشنواره های موسیقی و تجسمی ، در گیلان در سطح بالایی برگزار می شود .

ثقتی یادآور شد : در حالیکه پیشتر علاقمندان به فیلم در گیلان ، برای تماشای جشنواره فجر ، به پایتخت مراجعه می‌کردند ؛ هم اینک در همین استان ، به تماشای فیلم های مورد علاقه خود می نشینند و این ، هدیه دولت به مردم است .

چهل و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.  پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در رشته‌های تصویرسازی ، خوشنویسی ، عکاسی ، کارتون و کاریکاتور ، طراحی گرافیک ، حجم ( مجسمه ، سرامیک ، چیدمان ) ، نقاشی و نگارگری در تهران برپا و ۱۱  استان همزمان با پایتخت ، جشنواره هنرهای تجسمی فجر را برگزار می‌کنند .

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ در بخش های رقابتی ( جایزه باربد ) و غیر رقابتی برگزار می شود .