معاون بهداشتی دانشگاه در مراسم نواختن زنگ سلامت، نقش سفیران سلامت دانش آموزی را بسیار مهم برشمرد و گفت: توجه به سلامت در سنین کودکی و نوجوانی، تضمین کننده ی سلامت فرد در بزرگسالی است.

مهر گیلان / دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین روز از آغاز هفته ملی سلامت ، در مراسم نواختن زنگ سلامت با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، برخورداری از سلامت را یکی از نعمات بزرگ خداوند دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تعریف سلامتی ، اظهار داشت ؛ برخورداری از وضعیت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی مناسب، نشاندهنده ی سلامت فرد است و بیشترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی افراد وابسته به خودمراقبتی افراد است.

وی همچنین ، ضمن تشریح  نقش سفیران سلامت دانش آموزی در توسعه ی سلامت کودکان و نوجوانان ،  تصریح کرد ؛  خودمراقبتی در سنین کودکی و نوجوانی و توجه به سلامت، تضمین کننده ی سلامت فرد در بزرگسالی است.

دکتر رضوانی در پایان این مراسم ،  تشویق به ورزش و مصرف تغذیه ی سالم، دوری از کم تحرکی، خوردن آب کافی، نظافت محیط زندگی، یادگیری « نه » گفتن در شرایط خاص، نوشتن احساسات، پرداختن به فعالیت های هنری و رفتن در دامان طبیعت را در تامین سلامتی کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار داد.