مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به معرفی اماکن فرهنگی – تفریحی توسط دستگاه ها و سازمان ها و نهادها جهت برگزاری جشن های ازدواج آسان، گفت: تاکنون ۴۲ مکان برای برگزاری ازدواج جوانان معرفی شده است.

مهر گیلان / جهانبخش آرمان امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان، با بیان اینکه رتبه ستاد ساماندهی امور جوانان استان از نهم به سوم ارتقا پیدا کرده است، گفت: در برگزاری ستادهای شهرستانی ساماندهی امور جوانان نیز از رتبه ۲۲ به رتبه ۱۱ رسیدیم.

وی ضمن قدردانی از برگزاری کلیه جلسات ستاد ساماندهی با حضور استاندار، تصریح کرد: یکی از مصوبات این ستاد معرفی اماکن فرهنگی – تفریحی دستگاه ها و سازمان ها و نهادها جهت برگزاری جشن های ازدواج آسان بود که تاکنون ۴۲ مکان برای برگزاری ازدواج جوانان معرفی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از جوانان خواست با مراجعه به سامانه استانداری و یا پرتال اداره کل ورزش و جوانان نسبت به انتخاب اماکن مذکور اقدام کنند و متذکر شد: از بانک ها و سایر ارگان ها نیز می خواهیم نسبت به معرفی اماکن فرهنگی خود اقدام کنند.

آرمان، شهرستان های ماسال، آستارا، خمام، فومن و رضوانشهر را جزو شهرستان های برتر در پیگیری مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان دانست و اظهار کرد: در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان امسال از ۴۵۶ جوان خلاق و نخبه و تحول آفرین استان تجلیل کردیم.

وی با بیان اینکه به زودی دوره های آموزشی سواد رسانه با اولویت کارکنان دولت برگزار می شود، اضافه کرد: در استان گیلان و با کمک بانک ها، تاکنون ۸۵ درصد وام های ازدواج پرداخت شده و به ۲۶ هزار و ۸۵۲ نفر وام ازدواج پرداخت کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین متقاضیان وام ازدواج در سال جاری را ۴۳۷۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج «جشن وصال» را در شهرستان های فومن و شفت و تالش و ماسال و انزلی و خمام و رضوانشهر و آستارا و رشت برگزار خواهیم کرد.

وی ۳۰ خرداد ماه لغایت ۴ تیرماه را هفته ازدواج، اعلام و عنوان کرد: در شهرستان رشت با حضور ۴۰ زوج جوان آیین سنتی ازدواج آسان و آسمانی برگزار می شود.