با هدف افزایش ظرفیت بارگیری اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت ظرفیت پست ۲۰/ ۱۳۲ کیلو ولت رستم آباد در استان گیلان از ۳۰ مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش یافت.

مهر گیلان / «بهمن داراب‌زاده»در مورد جزئیات بیشتراین پروژه گفت :پروژه افزایش ظرفیت پست رستم آباد در راستای شناسایی، امکان سنجی و ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی با موفقیت اجرا شد.

وی افزود:در اجرای این پروژه ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگا ولت آمپر،جایگزین ۲دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر موجود در پست شد.

داراب‌زاده اضافه کرد:در پی اجرای این پروژه ،ظرفیت توان الکتریکی در این پست ۱۶۶ درصد افزایش یافت و این پروژه با توانمندی و ظرفیت پیمانکاران بومی انجام شد.

برای این پروژه ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شد وپروژه قبل ازاوج بار سال جاری به بهره داری رسید.

گفتنی است ؛در هفتمین روز از مدیریت مصرف برق با عنوان «اقتصاد وحقوق شهروندی» جمعی از خبرنگاران از پروژه پست رستم آباد بازدید کردند در حاشیه این بازدید کارشناس معاونت بهره‌برداری برق منطقه ای گیلان جزئیات فنی این پروژه را برشمرد و در هر بخش به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

شرکت برق منطقه‌ای گیلان در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» ودر تداوم کاهش هزینه‌ها ،با افزایش ظرفیت پست ۱۳۲/۲۰  رستم آباد از شهرستان رودبار به یکی دیگر از وعده‌های خود (بهره داری قبل ازاوج بار سال جاری )تحقق بخشید و پایداری شبکه وتامین برق مطمئن را نوید داد.

اما رعایت مدیریت مصرف در اولویت قرار دارد چون مصرف بهینه برق علاوه بر پایداری شبکه باعث کاهش هزینه خواهد شد و برخورداری از جایزه خوش مصرفی و صدور قبض رایگان برای مشترکین را به دنبال دارد.