مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسته ستاد تنظیم بازار استان گفت: اقدامات نظارتی و جلسات متعدد با زنجیره‌های تامین و توزیع مرغ در حال حاضر مشکلات حوزه مرغ گرم را در استان به حداقل رسانده است.

مهر گیلان / تیمور پورحیدری اضافه کرد : با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ورود حجاج و مسافرین و نیز اعیاد ماه ذی الحجه تقاضا برای مصرف مرغ افزایش یافته و در کنار شرایط مذکور با توجه به پایین بودن قیمت مرغ در استان گیلان این امر دلیل مهمی برای عده‌ای سودجو فراهم کرد تا با خروج غیرمجاز مرغ گرم از استان در وضعیت بازار مرغ خلل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: با دستور استاندار و با اقدامات نظارتی و جلسات متعدد با زنجیره های تامین و توزیع مرغ در حال حاضر مشکلات حوزه مرغ گرم در استان به حداقل رسیده و انتظار می رود با همکاری دستگاههای متولی و نظارت دقیق تر، شرایط به حالت کاملا عادی برگردد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: در زمینه تولید مرغ پیش بینی می شود با توجه به افزایش جوجه ریزی در سطح کشور در طی ماه‌های آینده، قیمت این کالای پرمصرف به تعادل رسیده و با کاهش قیمت مواجه شویم، براساس اعلام اتحادیه تولیدکنندگان جوجه یک روزه در خرداد و تیر ماه امسال بیش از نیاز کشور جوجه‌ریزی انجام شده است.

پورحیدری در ادامه به شرایط آرام بازار گیلان اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده از سطح بازار در حال حاضر قیمت اقلام مواد غذائی و خوراکی‌ها دارای حداقل نوسانات قیمتی بوده و با تلاش دولت و مسئولان استانی بازار آرامی را در استان شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: در گروه اول سبد خانوار (شامل کالاهایی همچون روغن، گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، رب، قند و شکر) در سطح بازار موجود بوده و کمبودی نداریم در این راستا استان گیلان در بحث تورم اقلام خوراکی جزو استان‌های با حداقل افزایش قیمت‌ها بوده است.

پورحیدری ادامه داد: در گروه اقلام صیفی و میوه‌جات نیز با توجه به تولیدات فصلی کشاورزان در استان گیلان، و تولیدات استان‌های همجوار و عرضه آن به بازارهای مصرف در این گروه شاهد ثبات قیمت‌ها و در بعضی از اقلام شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت بودیم.

وی خرید تضمینی برنج توسط دولت با توجه به آغاز فصل برداشت برنج جدید، کاهش واردات برنج خارجی در راستای ایجاد رونق برای بازار برنج داخلی، استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در راستای بررسی امکان صادرات برنج داخلی، عرضه برنج داخلی برای کلیه کارکنان دولت توسط فروشگاههای زنجیره ای در سطح کشور، اختصاص مبلغی از سوی دستگاههای دولتی از محل خدمات رفاهی کارکنان برای خرید برنج داخلی برای پرسنل، خرید برنج توسط اتحادیه تعاون روستایی، استفاده از برنج داخلی در طرح کالابرگ الکترونیکی را ازجمله اقدامات حمایتی دولت در خصوص محصول برنج اعلام کرد