مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی از طریق دوربین تله‌ای با همکاری تیم پویش حیات وحش گیلان در منطقه حفاظت شده سیاهرود رودبار خبر داد.

مهر گیلان / «حمزه عشوری» گفت : پلنگ رودبار این روزها در حالی رو در روی دوربین قرار گرفته است که اردیبهشت و تیر ماه امسال هم محیط بانان محیط‌زیست شهرستان سیاهکل و رودبار با نصب دوربین تله ای توانستند از دو قلاده پلنگ در این مناطق  تصویربرداری کنند و در سال گذشته نیز تصاویری از پلنگ در شهرستانهای رودسر و املش به دفعات به ثبت رسیده بود. 
وی با اشاره به اینکه یکی از روشهای ثبت حضور حیات وحش در طبیعت استفاده از دوربین تله ای است  اضافه کرد : رویکرد سالهای اخیر سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی های  نو ، جهت ثبت حضور حیات وحش می باشد .

پلنگ ایرانی بزرگترین گونه گربه سانان بوده که در نقاط مختلف کوهستانی و جنگلی ایران زندگی می کند و بر اساس فهرست قرمز (IUCN Red list) از گونه های در خطر انقراض (Endangered) می باشد که با توجه به در خطر انقراض بودن این گونه منحصربفرد لزوم توجه بیشتر ، اطلاع رسانی و آموزش مردم محلی در مواجهه با چنین مواردی بیش از پیش به نظر می رسد