وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: با حمایت شورای عالی بیمه به زودی بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال تصویب و اجرا می‌شود و از این پس تعرفه جدید خدمات روانشناسی بیمه می‌شود.

مهر گیلان / بهرام عین اللهی در مراسم نکوداشت هفته ملی بیمه سلامت افزود: اتفاقات مهمی که در بیمه سلامت می‌افتاد هماهنگی همه قوا را نشان می‌دهد.

وی گفت: مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان‌در این اقدامات در کنار ما بودند و امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه مربوط به کشور ما است.

عین اللهی با بیان‌اینکه این تلاش همه نخبگان‌است، ادامه‌داد: بهبود کنترل بیماری‌های واگیر، ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور، از این دستاوردهاست و امیدواریم بیمه‌ها فقط درمان محور نباشند و در پیشگیری نیز فعال باشند وی گفت: توسعه کمی و کیفی در حوزه‌های دانشگاهی داریم که هدف اصلی ما پاسخگویی به نیاز جامعه است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان از جمله اقداماتی است که بیمه‌ها باید به آن اهتمام‌داشته باشند عقب افتادی پرداخت از ۱۹ ماه به ۳ ماه در بیمه سلامت رسیده است وی گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی بهره برداری شده و ۷ هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال به ان‌اضافه خواهد شد.

وی گفت:۴۷ مرکز درمان‌ناباروری افتتاح شده و هیچ استانی بدون مرکز درمان ناباروری نداریم امروزه علاوه بر ۲۰ میلیون جمعیت روستاییان، ۱۲ میلیون نفر در سایر دهک‌ها بیمه شده اند وزیر بهداشت گفت: بقیه را هم بیمه سلامت می‌دانیم‌نا در ارزیابی وسع بررسی شوند عین اللهی ادامه داد: طرح اصلی سلامت خانواده است و در ۹۳ شهرستان بصورت آزمایشی انجام می‌شود.