مدیر کل صمت گیلان در بازدید از شرکت قطعات خودرویی در شهر صنعتی رشت گفت: بیش از ۱۲ قطعه ساز مهم و شاخص در صنعت خودرو در استان گیلان فعالیت دارد.

مهر گیلان /تیمور پورحیدی در جمع خبرنگاران بسیج رسانه که در قالب پویش رسانه ای (جام امید) از واحد صنعتی فراوری و ساخت قطعات خودرویی بازدید کردند، اظهار داشت: توانایی ارزشمندی در صنعت قطعات خودرویی داریم که می‌توانند نیاز کمک فنر و سایر قطعات انواع خودرو داخلی را تامین نمایند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کمک فنر شرکت‌های سایپا ،ایران خودرو و کرمان موتور در این واحد صنعتی تولید می‌گردد تاکید کرد: دانش فنی برخی از واحدهای صنعتی صاحب نام گیلان در قیاس با تولیدات خارجی بسیار سرآمدتر و به خوبی قابل رقابت است.

دکتر پورحیدری با بیان اینکه تولیدات با کیفیت می‌تواندصنعت خودروسازی داخلی را از ورود بسیاری از قطعات خارجی بی‌نیاز نماید گفت: توان فنی متخصصان داخلی در این شرکت در زمینه تولید انواع جعبه فرمان برقی و هیدرولیک علاوه بر کمک فنر به عنوان اولین واحد صنعتی در این راستا بسیار غرورآفرین است که نیازمند حمایت بیشتر برای ارتقاء توان داخلی و ارج نهادن به همت والای جوانان متفکر و متخصص گیلانی و کارآفرینان متعصب است.
وی میزان اشتغال مستقیم این شرکت بزرگ قطعات خودرویی در رشت را ۱۵۰۰ نفر در دو شیفت کاری عنوان کرد و افزود :در این صنعت که متصل به زنجیره قبل( تامین مواد اولیه لوله و میلگرد و…) و بعد از تولید( خودروساز ، بازار مصرف و عرضه لوازم یدکی) در حال فعالیت می‌باشد بیش از ۳۰۰۰ نفر حداقل به صورت غیر مستقیم در حال تلاش و ارتزاق از این صنعت هستند که بسیار در امر اشتغال آفرینی اثرگذار می‌باشند.