از ابتدای آذرماه امسال، نهادهای دولتی گیلان بیش از 2 هزار و 800 مرتبه، مورد پایش دما قرار گرفته‌اند.

مهر گیلان / عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به دستورالعمل پایش مصرف گاز ادارات و نهادهای دولتی از سوی شرکت ملی گاز ایران، گفت: با تلاش همکارانم از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی از اماکن و پایش دما به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مسئولیت اجرای این طرح بر عهده پایگاه بسیج شرکت گاز گیلان می‌باشد، اظهار داشت: طی بازدیدهای انجام شده تاکنون، یک مورد ممانعت و تعداد ۱۷۷ مورد اخطار به ثبت رسیده که تذکرات لازم درخصوص رعایت الگوی مصرف به این سازمان‌ها داده شده است.

وی همچنین از قطع گاز ۱۵ وسیله گرمایشی محیط باز و قطع گاز ۲۰ استخر خانگی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: پایش دما تنها مختص به نهادها و اماکن دولتی نبوده و مصارف مشترکین پرمصرف در همه حوزه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمال نیکویی درخصوص مدیریت مصرف گاز در سازمان‌ها و ادارات استان بیان کرد: این نهادها می‌توانند با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A , B)، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، رعایت دمای آسایش در محیط کار (۱۸ الی ۲۱ درجه)، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از شروع کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و انجام بازرسی مستمر و عایق بندی موتورخانه‌ها تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت موضوع پایش و بررسی دمای نهادهای دولتی درجه‌ات رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح، نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و درست گاز طبیعی در بخش‌های مختلف جامعه است.

لازم به ذکر است طرح پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.