محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در ساختمان مرکزی شهرداری رشت در میدان گیل برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاران برای بنده همواره لازم الاحترام بوده اند و معتقدم در رویداد بزرگ هفته رشت که نتیجه تلاش های مجموعه مدیریت شهری رشت است نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

مهر گیلان / وی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری رشت بر این مبنا بوده که هفته رشت در سال جاری در خور شان و نام این شهر بزرگ برگزار شود افزود: پس از این بخش عظیمی از تحقق این مهم پوشش این رویداد است که بر عهده رسانه ها است و باید با تمام علاقه ای که به این شهر دارند برنامه های هفته رشت را با هدف توسعه و تعالی شهر پوشش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به سفر اخیر به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: شهر مسکو در روسیه بسیار زیبا و زنده است که بخش عظیمی از آن زیبایی را مدیون نورپردازی ویژه آن شهر است و اگر این نورپردازی ها در رشت انجام شود یقینا زیبایی صد چندانی دارد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده است و قرار است ۳۷خبرنگار از ۶ کشور جهان و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه ها حضور داشته باشند و تمام عزم خود را برای بین المللی کردن رویداد هفته رشت به کار گرفته ایم.

وی به نقش سازنده و کلیدی رسانه ها در برندینگ سازی هفته رشت اشاره و افزود: در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اخیرا گام های خوبی برداشته شده است و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است تصریح کرد: رشت در حوزه موسیقی محلی از پتانسیل و پیشینه بسیار خوبی برخوردار است و انتظار داریم اهالی این هنر حتما در این باره گام بردارند و همچنین در تلاشیم تا با ثبت برند رشت شهر جهانی صنایع دستی نیز برند دیگری با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت شهروندان و جذب گردشگر برای شهر رقم بزنیم.

کارگرنیا به تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ است که می توانیم با توجه تعاملات بیشتر ما بین دستگاه ها آن را به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل کنیم و با تمامی مباحثی که اخیرا در این باره مطرح شده است مجموعه مدیریت شهری برای حفط منافع شهروندان تلاشش را مضاعف می کند .

 وی با قدردانی از تمامی تلاش های انجام‌ شده در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد هفته رشت بیان کرد: بالاخص مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در این باره همراهی بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته اند و از همراهی های انجام شده توسط آنان و رسانه های جمعی کمال تشکر دارم.