عضو شورای شهر رشت گفت: جمعیت رشت رو به سالمندی حرکت می کند و باید در این باره چاره اندیشی کرد.

مهر گیلان / عضو شورای اسلامی شهر رشت درجلسه علنی شورا با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: مباحثی را در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان مطرح کردیم و امیدوارم با توجه به نزدیک شدن به سفر ریاست جمهور و هیئت وزیران به گیلان مطالبه گری تداوم داشته باشد و با توجه به اینکه رشت مرکز استان است امیدواریم نتایج خوبی محقق شود.

  نادر حسینی به ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: پارکینگ اداره کل زندان ها در خیابان اعلم الهدی موضوعی است که بارها نمایندگان مردم رشت در شورای اسلامی مطرح کردند و امیدوارم این مهم در زمان حضور وزیر دادگستری بررسی و به نتیجه برسد.

  وی با بیان اینکه مزاحمت های شغلی در برخی از خیابان های رشت برای شهروندان دغدغه ایجاد کرده است افزود: باید شغل های پرخطر به نحوی ساماندهی شود و انتطار داریم شهرداری رشت برنامه هایش را در این باره ارائه کند.

  حسینی به زمان تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: انتظار می رود بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت سریعتر به شورا ارسال شود تا در زمان مناسب نسبت به بررسی آن اقدام شود.

  وی با اشاره به ساماندهی وضعیت فاضلاب و رودخانه های رشت تصریح کرد: چنانچه همین روند ادامه داشته باشد مشکلات فاضلاب رشت تا سی سال آینده نیز برطرف نمی شود و برای رفع این مشکل باید از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده شود.

  حسینی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت نیز نیازمند نگاه ملی است افزود: چند پروزه دیگر این چنینی نیز در شهر وجود دارد و امیدواریم در سفر ریاست جمهوری از این بابت نیز اعتبارات ملی جذب شود.

  وی با ابراز تاسف از سالمندی رشت و استان گیلان بیان کرد: معتقدم باید از فضای شهری در راستای تبلیغ فرزند آوری استفاده کنیم و متاسفانه جمعیت رشت و گیلان به سوی سالمندی در حرکت است.