رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حایز اهمیت برشمردن اقدامات پیشگیرانه در اقدام و میزان خودکشی‌ها، گفت: کاهش اقدام و میزان خودکشی‌ها نیازمند مشارکت‌ها همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت‌محور است.

مهر گیلان / صبح امروز نشست پیشگیری از خودکشی در گیلان با حضور رؤسای سازمان‌ها، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های متولی استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست بر افزایش روایی داده‌های مربوط به خود کشی، توانمند سازی جمعیت عمومی، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها درجهت کاهش میزان اقدام به خودکشی تاکید شد.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با حایز اهمیت برشمردن اقدامات پیشگیرانه در اقدام و میزان خودکشی‌ها، اظهار کرد: کاهش اقدام و میزان خودکشی‌ها نیازمند مشارکت‌ها همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت‌محور است.
وی بر لزوم ارایه خدمات روان‌درمانی و مشاوره به افراد اقدام کننده به خودکشی تاکید کرد و افزود: باید علاوه بر ارایه خدمات روان‌درمانی و مشاوره به این قبیل از افراد، ارتباط مستمر با افراد اقدام کننده به خودکشی‌ تداوم یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت عرضه کنترل‌شده قرص برنج و همچنین دیگر قرص‌های درمانی، تاکید کرد.
گفتنی است، گیلان از استان‌های درگیر خودکشی است و بیش از ۷۰ درصد خودکشی ها در استان مربوط به مردان است.
میزان خودکشی در شهرهای گیلان بیش از مناطق روستایی است و عمده اقدام به خودکشی‌ها در استان مربوط به متأهلین با سواد کمتر از دیپلم است.
بیش از ۸۰ درصد افرادی که در گیلان با خودکشی، می‌میرند، حداقل یک‌بار اقدام به خودکشی کرده‌اند که اهمیت مشاوره تخصصی شخصی و خانوادگی افراد درگیر را در استان دوچندان می‌کند.