نماینده عالی دولت در گیلان از بهره برداری ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال و یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال در استان به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

مهر گیلان / اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در جریان افتتاح سه پروژه صنعتی در شهر صنعتی رشت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸ پروژه در شهرستان رشت، سه پروژه در شهرستان بندر انزلی و بقیه در شهرستان‌های فومن، ماسال، سیاهکل، شفت، رضوانشهر، آستانه اشرفیه، رودسر و لوشان رودبار راه اندازی می شوند.

استاندار گیلان با اشاره به طرح های اجرایی و اشتغال حاصل از آنها گفت: در سایه این اقدامات، گیلان در زمینه اشتغال فقط ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر و در بخش مشارکت اقتصادی ۲.۵ درصد بیشتر از مشارکت کشوری است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، صنایع نو در استان فعال می شوند، گفت: هم اکنون پنج طرح ملی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در رشت و سایر شهرستانها در دست اجراست و تا پایان سال به انجام رسیده و در سفر رییس محترم جمهوری بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ واحد قابل احیا در استان شناسایی شده که ۱۱۵ طرح در حوزه صنعت از محل نهضت احیاء، تسهیلات بانکی و ستاد رفع موانع تولید تا کنون نهایی و احیا شده است.

وی، همچنین گفت: ۱۵۰ واحد نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در دست اجراست که با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن این واحدها احیا و به چرخه تولید برگردانده می شود .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: پیش بینی اشتغال در این واحدها بالغ بر پنج هزار نفر است که حرکتی جهادی و انقلابی در حوزه صنعت خواهد بود .

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه شرکت صنعتی تولید کننده کالاهای الکترونیکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و یک شرکت تولید انواع رنگ و پوشش ساختمانی در مجموع با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی راه اندازی شد.

شرکت تولیدی انواع کالاهای الکترونیکی احیاء شده در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع با پنج هزار مترمربع زیربنا برای ۱۳۴ نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است.

اشتغال ایجاد شده در شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی با ۸۰۰ متر مربع زیربنا و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۹ نفر است.

شرکت تولید کننده انواع رنگ و پوشش ساختمانی نیز از جمله واحدهای احیاء شده است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۱۱ متر مربع با ۶۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده و طی آن ۲۷ نفر اشتغال یافتند.

یکی از سه طرح افتتاح شده امروز از واحدهای راکد بوده که با حمایت دولت مردمی و انقلابی در خصوص احیای شرکتها و کارخانجات در رفع موانع تولید، توسط سرمایه‌گذار خریداری و به چرخه تولید برگشت.