رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین سلامت مردم را تکلیف برشمرد و گفت: تشدید نظارت‌ها بر مراکز و موسسات سلامت‌محور ضروری است.

مهر گیلان/ دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست قرارگاه استانی سلامت در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به بروز برخی تداخلات صنفی در امور سلامت، اظهار کرد: باید نظارت های ستادی قرارگاه تشدید و مداخلات بازدارنده در مراکزی که خدمات سلامت عرضه می‌کنند، تقویت شود.
وی با تاکید بر اینکه تأمین سلامت مردم تکلیف است، افزود: باید بیش از پیش مراقبت‌ها افزایش یابد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برخی از صاحبان صنوف علی‌رغم اخذ مجوزها از اتحادیه های صنفی خود در امورات پزشکی و درمانی مداخله می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و مستلزم ورود جدی است.
دکتر آشوبی بر لزوم جدی گرفتن آموزش‌ها در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: باید آموزش های حرفه‌ای و بازآموزی لازم برای برخی از حرفه‌ها و تخصص‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
وی هماهنگی و اتخاذ تصمیمات واحد را یکی از اهداف قرارگاه سلامت دانست و افزود: تأمین سلامت مردم نیازمند مشارکت همگانی است و باید همه در حاکمیت سلامت پای کار باشند.