استاندار گیلان با تاکید بر کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات، افزود: انتظار داریم سازمانهای تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و بازرسی بر این بازار کنترل و نظارت داشته باشند و جلوی گرانی حبابی را گرفته و اجازه ندهند قیمت و اجاره بهای مسکن افزایش یابد؛ باید بهای املاک و مستغلات با قیمت تمام شده و واقعیت‌های اقتصادی جامعه تنظیم شود.

مهر گیلان / اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن استان گیلان که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری  برگزار شد اظهار کرد: این صنف نباید به حال خود رها شود و سنگینی این بار به ضرر و زیان مردم باشد این موارد باید کنترل شود.

وی افزود: ما همه ظرفیت‌ها را بکار خواهیم گرفت تا شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم تا بین مردم نشاط اجتماعی ایجاد شود و این عملکرد ما برای مردم خواهد بود.

وی در ادامه حرکت صعودی پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن را ستود و از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست روند اجرای این پروژه را با سرعت بیشتری دنبال کند.

عباسی اظهار کرد: در بخش خرید زمین و مسکن با قول‌های مساعد وزیر راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، ۱۰۰ هکتار زمین تهیه شده که این مقدار باید به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد تا بتوانیم به تعهدات خود بهتر عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: ساخت مسکن روستایی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود؛ مسئولان به شهرستانها نیز نگاه ویژه ای داشته باشند و افرادی که از شهرستانها در مرکز استان کار می کنند در شهرستانهای خود اقامت داشته باشند؛ این امر حاشیه نشینی شهرها را کاهش می دهد.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم در دهه فجر امسال ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی در استان گیلان افتتاح شد؛ حدود ۱۰ همت پروژه در حال آماده سازی است که در اسفند ماه با حضور رئیس محترم جمهوری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افزایش تجارت کالاهای غیرنفتی گفت: در کشورهای منطقه و جهان این هراس ایجاد شده که صادرات محصولات غیر نفتی کشور در حال افزایش است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد خدماتی، گردشگری و کشاورزی در این استان احیاء شده است.

عباسی با اشاره به رشد ۶۱ درصدی تراز مالیاتی در استان گیلان افزود: این استان توانسته در بخش های اقتصادی و سایر بخش‌ها به وضعیتی کاملا رضایت بخش دست یابد.

وی بخش زیر ساخت، اشتغال و مسکن را از مهمترین مولفه های استان اعلام کرد و افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند نیز با نشاط اجتماعی و پایداری اقتصادی بوجود آمده شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود و برای بهبود شرایط اقتصادی به نفع معیشت و رفاه مردم گام های بلندی برخواهیم داشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری نیز در نشست شورای مسکن گیلان با اشاره به عزم جدی دولت برای رفع ناترازی دربخش مسکن کشور گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون مسکن در کشورآغاز شده و تلاش برای تسریع در اجرای این طرح ملی ادامه دارد.

سید محمد حسینی با اشاره به مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی افزود: با توجه به اینکه بیشتر اراضی گیلان در حوزه منابع طبیعی و یا کشاورزی است این استان در تامین زمین برای ساخت مسکن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که دستگاه‌های اداری و دولتی پای کارآمده تا مشکل کمبود زمین در این استان را رفع کنند و روند خانه دار شدن مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون امور مجلس رییس جمهور با اشاره به دیگر اقدامات دولت در حوزه تامین آب وبرق مورد نیاز کشور و کمک به رفع مشکلات تولید واشتغال گفت: احیای ۷ هزار واحد تعطیل ونیمه تعطیل صنعتی و تولید و بازگشت نیروی کار به چرخه تولید از جمله تلاش‌های دولت در ۲ سال گذشته است.

سید محمد حسینی همچنین با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نقش مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را نشانه بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم دانست و افزود: دنیا چشم به ۱۱ اسفند دوخته وباید همه مسولان زمینه مشارکت مردم را در این انتخابات فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: از ۱۱۶ هزار متقاضی موثر ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن ۲۷ هزار و ۶۶۴ نفر مورد تائید قرار گرفتند که از این تعداد برای ۱۶ هزار نفر زمین تهیه شده است و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد با کمبود زمین مواجه هستند.

موسی فکور ادامه داد: برای نهضت ملی مسکن در استان گیلان ۱۱۸ هکتار زمین نیاز داریم که برای ۹۷ هکتار تفاهم نامه امضا شده و ۳۶ هکتار آن تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

همچنین دراین نشست به مناسبت ولادت حضرت عباس علیه السلام و روز جانباز از تعدادی جانبازان دوران دفاع مقدس گیلان و فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در استانداری قدردانی شد.