استاندار صبح امروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان روشن کردن چراغ واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد  را از جمله اهداف این ستاد دانست و افزود : دولت در جهت شکوفایی واحدهای تولیدی با برنامه‌ریزی مدون و اصولی در حال تلاش است. به گزارش مهر گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که […]

استاندار صبح امروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان روشن کردن چراغ واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد  را از جمله اهداف این ستاد دانست و افزود : دولت در جهت شکوفایی واحدهای تولیدی با برنامه‌ریزی مدون و اصولی در حال تلاش است.

IMG_1497

به گزارش مهر گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان در دفتر کار وی برگزار شد، بر ضرورت برگزاری منظم جلسات هفتگی این ستاد تأکید کرد و افزود : باید با ارائه نظارت ارشادی، موثر و اجرایی و پرهیز از مباحث شعاری و غیرعملی در جهت توسعه واحدهای تولیدی گام برداشت.

وی به لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت مدیران بانکی و شرکت‌های خدمات رسان اشاره و خاطرنشان کرد : بحمدا… وحدت ، همدلی و همراهی خوبی در بین مدیران استان برای رونق واحدهای تولیدی وجود دارد.

استاندار گیلان ارائه راهکارهای صحیح و اصولی در کارگروه های رفع موانع تولید را بسیار موثر دانست و افزود : باید شرایطی فراهم کنیم تا بخش خصوصی و واحدهایی که درصدد تولید می‌باشند پویا و شکوفا شوند.

وی کاهش نرخ تورم از ۴۳ درصد آغاز دولت به تورم تک رقمی را از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : با شرایط ایجاد شده در پسا تحریم و بهبود فروش نفت و گاز باید آن دسته از واحدهای تولیدی را که در دوران سخت تحریم و نوسانات قیمت ارز متحمل خسارات شدند بیشتر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری فقط برای تولید کننده ی واقعی انجام می شود گفت: تسهیلات پرداختی دولت در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بهبود اشتغال است و این تسهیلات شامل آن دسته از افرادی که در گذشته به نام کارآفرینی از این امتیازات استفاده کردند اما به سمت تولید و اشتغال حرکت نکردند نمی شود.

استاندار گیلان با یادآوری ابتکار گیلان در شکل گیری ستاد رفع موانع تولید در کشور افزود : تمامی دست‌اندرکاران این بخش باید با تمام توان تلاش کنند تا به جایگاه مناسبی در این بخش دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصتی که دولت مهیا نموده در جهت بهبود وضعیت واحدهای تولیدی بهره گیریم افزود : در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال فروش هر چه بیشتر محصولات واحدهای تولیدی استان هستیم.

در ادامه این نشست برخی از واحدهای تولیدی با حضور در جلسه گزارشی از روند فعالیت خود و بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری ۳۵ جلسه اصلی و ۳۱۰ جلسه فرعی کارگروه رفع موانع تولید از تیر ماه سال گذشته از صدور ۵۵۶ مصوبه در این کارگروه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: از این میزان ۴۵۲ مصوبه مربوط به سال گذشته و ۱۰۴ مصوبه در سال جاری صادر شده است.

علی منتظری با اشاره به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی این کارگروه در سال گذشته تصریح کرد: در سال ۹۴در مجموع ۴۵۲ مصوبه در راستای حل مشکلات و رفع موانع تولید در استان در قالب این کارگروه صادر شده است و از این میزان ۱۹۶ مصوبه به طور کامل اجرایی شده که بیانگر اجرای ۴۳ درصدی مصوبات سال گذشته در گیلان است.

دبیرکارگروه رفع موانع تولید در گیلان خاطر نشان کرد: ۹۴ مورد از مصوبات سال پیش هم اکنون در دست اقدام و پیگیری، ۸۲ مصوبه تاکنون اجرایی نشده و ۸۰ مصوبه به دلیل عدم پیگیری مدیران واحدهای صنعتی مسکوت مانده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در گیلان گفت: در راستای حل مشکلات تولید و تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی اعم از بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی تاکنون یک هزار و ۲۵۶ واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند.

منتظری خاطر نشان کرد: از این میزان ۵۳۴مورد ثبت نامی مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی و ۷۲۲ مورد ثبت تقاضا برای دریافت تسهیلات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود: از مجموع یک هزار و ۲۵۶ مورد ثبت تقاضا در سایت بهین یاب، ۲۰۳ مصوبه مربوط به بخش صنعت و معدن و ۲۳ مصوبه مربوط به بخش جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از معرفی ۱۱ واحد صنعتی مستقر در منطقه آزاد انزلی جهت بهره مندی از تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و فعالیت کارگروه تخصصی این قانون در استان و نیز کارگروه تسهیلات رونق در صنایع کوچک و متوسط در مجموع ۷۸۲ مصوبه در گیلان صادر شده است./انتهای پیام