رشت هم‌زمان با شروع برف امسال برای چهارمین سال میزبان جشنواره فجر بود. هرچند بارش برف سنگین شروع جشنواره را یک روز به تعویق افتاد اما دوستداران سینما توانستند به دیدن ۱۶ فیلم جشنواره سی و پنجم بنشینند. به گزارش مهر گیلان، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره […]

رشت هم‌زمان با شروع برف امسال برای چهارمین سال میزبان جشنواره فجر بود. هرچند بارش برف سنگین شروع جشنواره را یک روز به تعویق افتاد اما دوستداران سینما توانستند به دیدن ۱۶ فیلم جشنواره سی و پنجم بنشینند.

به گزارش مهر گیلان، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره فیلم فجر به دلیل بارش برف با یک روز تاخیر از ۱۵ بهمن آغاز به کار کرد.‌

وی افزود: البته دو فیلم در نظر گرفته شده از لیست پخش خارج نشد و با اضافه شدن سانس ساعت ۱۳ آن دو فیلم نیز به لیست اضافه شدند.

ابراهیمیان استقبال مردم را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته پیش‌بینی ما بیش از این بود‌‌. او افزود: ۳۱۷۳ بلیط در طول جشنواره فروخته شد البته تعدادی از اهالی سینما، هنر و خبرنگاران هم در طول جشنواره به صورت مهمان از فیلم ها دیدن کردند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهگ و ارشاد گیلان در مورد دلیل عدم استقبال در برخی سانس ها گفت: بارش برف سنگین و همچنین عدم حضور برخی فیلم‌های نامی دلیل این امر بود.

وی با اشاره بسیار خوب از فیلم‌های خفگی و ماجرای یک نیمروز افزود: در روز آخر جشنواره نیز فیلم‌های سد معبر٬ سارا و آیدا و زیر سقف دودی نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

ابراهیمیان با اشاره به مشکلات مالی و همچنین مخالفت برخی تهیه‌کنندگان برای اکران استانی جشنواره‌ها گفت: با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکلات پخش امسال حل شد.

مصفا با اشاره به علاقه و مطالبه دوستداران سینما در رشت گفت: تلاش داریم اکران هم‌زمان فیلم‌های جشنواره در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد./ انتهای پیام