دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت در نشست دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان گفت: تعداد زوجین نابارور که در سامانه بیمه سلامت استان گیلان نشان دار شدند 1943 نفر بوده و تا کنون بالغ بر 100میلیارد ریال در راستای دریافت خدمات درمانی آنها پرداخت شده است.

مهرگیلان/ مدیر کل بیمه سلامت در نشست دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه که با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر اعضا برگزار شد گفت: تعداد زوجین نابارور که در سامانه بیمه سلامت استان گیلان نشان دار شدند ۱۹۴۳ نفر بوده و تا کنون بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال در راستای دریافت خدمات درمانی آنها پرداخت شده است.

دکتر عاطف راد افزود:با تحت‌ پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است و خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات بهره‌مند شوند. وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد .

عاطف راد افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

وی درپایان یاد آور شد: در صورتی که زوجین نابارور برای درمان به مراکز درمانی خارج از استان نیز مراجعه کنند مشمول این حمایت می‌شوند.