استاندار گیلان ضمن قدردانی از حضور مردم ولایتمدار، دوست داشتنی و شریف استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور انتخابات خبرگان رهبری گفت: حضور گیلانیان در برخی از شعب اخذ رای چشمگیر بود که بعد از شمارش آرا جمع بندی میزان مشارکت اعلام خواهد شد.

مهر گیلان / اسدالله عباسی بامداد روز شنبه در ستاد انتخابات گیلان در جمع خبرنگاران به حضور گسترده رای اولی های گیلان پای صندوق های اخذ رای اشاره کرد و ادامه داد: رای اولی های استان با حضور پرشور خود پای صندوق های اخذ رای؛ خوب درخشیدند.

وی با اشاره به تمدید چند مرحله ای مهلت رای گیری و با بیان اینکه آخرین زمان رای گیری تا ساعت ۲۴ امشب بود افزود: شهروندانی که در شعب حضور دارند می توانند رای خود را در داخل صندوق بیندازد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان عنوان کرد: با پایان رسمی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شمارش آرای انتخابات در این استان آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت و خمام افزود: نتایج انتخابات این حوزه انتخابیه تا کمتر از ۲ ساعت دیگر مشخص خواهد شد ضمن اینکه نتایج تمام حوزه های انتخابیه گیلان پس از تایید هیات های اجرایی و نظارت به وزارت کشور ارسال می شود و به تدریج نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات باشکوه ۱۱ اسفند گفت: امروز برگ زرینی در تاریخ ایران  اسلامی و گیلان بود و مردمان دیار میرزا کوچک خان جنگلی حماسه‌ای عظیم خلق کرده و با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دادند پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز در شعب صندوق‌های رای گیلان هیچگونه مشکل امنیتی وجود نداشته است، تصریح کرد: تمامی عوامل اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی، شورای نگهبان و هیئت نظارت و بازرسی، اعضای ستاد انتخابات در تمامی شهرستان‌های گیلان از ساعات آغاز فرایند امروز پای کار بوده و به برگزاری انتخابات کمک کردند.

استاندار گیلان همچنین در خاتمه مجدد از آحاد مردم خانواده معزز شاهد و ایثارگر، تمامی خبرنگاران، اصحاب رسانه و رسانه ملی ، عوامل اجرایی ، برگزاری انتخابات، شورای نگهبان و تامین و هیات های نظارت و بازرسی ، دستگاه های قضایی، امنیتی ، نظامی و انتظامی، مراکز پشتیبان، فرمانداران و ستادهای انتخابات شهرستانهای استان، فوریت های پزشکی، دستگاه های خدمات رسان و سایر دست اندرکاران قدردانی کرد.