مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۲۰۷ واقعه مربوط به پسران و ۸۵۹۳ واقعه مربوط به دختران است.

مهر گیلان / امیر حسن زاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمار وقایع حیاتی، استان گیلان در ۱۱ ماهه امسال، اظهار کرد: در مدت مذکور، تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۲۰۷ واقعه مربوط به پسران و ۸۵۹۳ واقعه مربوط به دختران است.

وی ۱۳ هزار و ۸۹۱ واقعه ولادت را شهری(۷۸ درصد) و ۳۹۰۹ واقعه را روستایی(۲۲ درصد) دانست و افزود: از این تعداد واقعه ولادت، ۳۱۹ مورد ولادت دو قلو و هشت مورد سه قلو داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از ثبت ۱۷ هزار و ۳۰۸ واقعه وفات از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۹۴۷۴ واقعه مربوطه به مردان و ۷۸۳۴ واقعه مربوط به زنان است.

حسن زاد با بیان اینکه آمارهای ازدواج را از سامانه های ثبت اسناد دریافت می کنیم، یادآور شد: در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۱ هزار و ۳۱۶ مورد ازدواج داشتیم که ۹۷۹۷ مورد شهری و ۱۵۱۹ مورد روستایی است؛ همچنین میانگین سن ازدواج بار اول برای مردان ۲۸.۹ سال و برای زنان ۲۵.۸ سال بوده است.

وی از الکترونیکی شدن صدور گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت در کشور خبر داد و تصریح کرد: هم اینک این طرح به صورت آزمایشی در استان گیلان در حال انجام است که ان شاءالله در سال آینده به صورت تمام الکترونیک به بهره برداری خواهد رسید.