کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر شکل‌گیری جریانات جنوبی از فردا (چهاشنبه) در این استان بوده که بر این اساس هشدار سطح زرد صادر شده‌است.

مهر گیلان / علاءالدین حسینی روز سه‌شنبه اظهار کرد: بنابراین طی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به تدریج وزش باد جنوبی به ویژه پنجشنبه در برخی مناطق وزش شدید بادگرم و در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید پیش بینی شده‌است.

وی افزود: بر اساس الگوهای هواشناسی دمای گیلان در این مدت پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت ضمن اینکه در برخی از مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدیده مه یا مه‌آلودگی هوا پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از وزش باد گرم عنوان کرد: شهروندان از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و هنگام مه آلودگی هوا در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و سرد از بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری تا دوشنبه آینده و صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای این وضعیت جوی اظهار کرد: طی این مدت در برخی از ساعات بارندگی، وزش باد، مه‌آلودگی، رعد و برق و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در گیلان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان عنوان کرد: صبح امروز اسب‌وونی تالش با پنج درجه سلسیوس کمترین و شهرستان املش با ۱۲ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۳ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا در گیلان تا ظهر پنجشنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

در زمان حاضر آسمان گیلان مه آلود و گاهی آفتابی است.