محسن برمهانی معاون سیما طی یک نشست خبری به معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پرداخت.

به گزارش مهر گیلان به نقل از مهر/محسن برمهانی معاون سیما امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه طی یک نشست خبری با حضور خبرنگاران به معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پرداخت.

این نشست با حضور جمعی از مدیران از جمله مهدی نقویان رییس سیمافیلم، سلیم غفوری قایم مقام معاون سیما، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، مجید اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ و برخی دیگر مدیران نیز حضور دارند در حال برگزاری است.

اعلام و معرفی برنامه‌های تحویل سال و رمضان

برمهانی در ابتدای نشست بیان کرد: معمولاً برنامه‌های ما برای نوروز برای ۱۳ روز برنامه ریزی می‌شد اما امسال برای ۳۰ روز برنامه داریم.

وی اضافه کرد: امسال محمدحسین کشکولی مسؤولیت کمیته ماه رمضان و محمدرضا خوشرو مسؤولیت نوروز سیما را بر عهده دارند. امسال ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار داریم و علاوه بر اینها از آنجا که بیش از ۳۰ درصد برنامه‌های ترتیل خوانی را دنبال کرده بودند امسال هم ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات داریم.

معاون سیما درباره برنامه «محفل» بیان کرد: از برنامه‌های ویژه می‌توان به «محفل» اشاره کرد که باعث شد طیف رنگارنگی از مردم و قشری که شاید با مفاهیم قرآنی ارتباط کمتری دارد به واسطه این برنامه با این مفاهیم انس پیدا کند. از دیگر برنامه‌های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان برنامه «زندگی پس از زندگی» است که برنامه افطارگاهی شبکه چهار محسوب می‌شود. پویشی هم با همراهی سازمان تبلیغات داریم که مواجهه مردم با آیات خاص است و نامش «زندگی با آیه ها» است.

«زیرخاکی» و «نون. خ» در شبکه یک

وی درباره سریال‌ها نیز گفت: شبکه یک سریال «زیرخاکی» را تا روزهای قدر پخش می‌کند و بعد هم سریال «نون. خ» را روی آنتن داریم. از شبکه دو سریال «رستگاری» و از شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» پخش می‌شود که کاری امنیتی سیاسی است.

برمهانی درباره فیلم‌های جدید توضیح داد: ۱۹۰ فیلم جدید خواهیم داشت که شامل ۱۳ فیلم ایرانی می‌شود. تلویزیون به نفع سینما کنار کشیده است. فیلم‌های جدید ایرانی «هناس»، «مصلحت» و «ضد» برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شوند. فیلم‌های خارجی نیز از ۵۱ کشور به نمایش درمی آیند.

وی با اشاره به برنامه‌های تحویل سال بیان کرد: برنامه «ایران دوست داشتنی» برای تحویل سال پخش می‌شود. این برنامه در نوروز هم ادامه دارد و پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، فلورا سام و محمد معتمدی مجریانش هستند. برنامه افطار نیز «هلال» نام دارد که محمد دلاوری مجری آن است و برنامه سحر را حسن سلطانی اجرا می‌کند.

معاون سیما در بخش دیگر صحبت‌هایش به برنامه‌های شبکه دو اشاره کرد و گفت: برنامه تحویل سال شبکه دو «شب عید» نام دارد و برنامه‌های افطار و سحر هم ادامه دارد. مجری تحویل سال المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی هستند.

بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون

اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه را حامد سلطانی و فرزاد حسنی اجرای برنامه تحویل سال شبکه نسیم را برعهده دارد.

معاون سیما با اشاره به برنامه‌های ادامه دار شبکه‌ها نیز گفت: در شبکه سه «پانتولیگ» و در شبکه نسیم برنامه‌های «برمودا» و «بگوبخند» ادامه دارد.

وی با اشاره به تولیدات مرکز پویانمایی صبا عنوان کرد: مرکز صبا ۶۲ ساعت تولیدات داشته است و چهار مجموعه هم از جمله فصل جدید «جوانمردان» را به تولید رسانده است که نوروز پخش می‌شود.

در ادامه سلیم غفوری در سخنانی عنوان کرد: تلاش داشتیم در نوروز امسال تنوعی از آثار نمایشی و غیرنمایشی را روی آنتن داشته باشیم. در نوروز هم سریال طنز، هم امنیتی و هم کاری درباره مرگ آگاهی داریم. در برنامه‌ها هم تلاش شده است به موضوع قرآن، سبک زندگی و … توجه شود. تلاش کردیم آثارمان تنوع قومیتی را هم در نظر بگیرد و شهرستان‌ها هم دیده شوند.

اسکورسیزی نوروز مهمان خانه‌ها می‌شود

محمدعلی غلامرضایی مدیرکل تامین و رسانه بین الملل تصریح کرد: «اخت الرضا» و «پری دریایی»، «لوپتو» و «پسر دلفینی» هم از دیگر فیلم‌هایی هستند که پخش می‌شوند. امسال اکران تلویزیونی نداریم تا چرخه اکران سینما رعایت شود و فیلم‌هایی که به اکران رسیده‌اند صرفاً روی آنتن می‌روند. همچنین فیلم‌های «قاتلین ماه کامل»، «سریع و خشن» از جمله فیلم‌های خارجی هستند که پخش می‌شوند.

خوشرو مدیر کمیته برنامه‌های نوروز با اشاره به برنامه ویژه نوروزی شبکه تهران نیز گفت: کامران تفتی در این شبکه اجرای برنامه تحویل سال را بر عهده دارد. شبکه چهار نیز برنامه‌ای با فضای نوروزی کشورهای همسایه دارد.

در ادامه کشکولی مدیر کمیته برنامه‌های رمضان با اشاره به برنامه‌های رمضانی رسانه ملی بیان کرد: با توجه به استقبالی که از مناجات خوانی و ترتیل خوانی شده است به این سمت پیش خواهیم رفت. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ برنامه سخنرانی داریم. ما برنامه‌ای چون «محفل» را داریم که خلاقیت در آن به کار گرفته شده است اما در برنامه‌های دیگر مدل‌های سنتی را هم خواهیم داشت.

«مهمانی» ایرج طهماسب در شبکه نسیم

برمهانی در بخش دیگر این نشست با اشاره به همکاری با ایرج طهماسب گفت: امسال در شبکه نسیم برنامه‌ای با نام «مهمانی» داریم که تولید ایرج طهماسب است و تلفیقی است از عروسک‌های قبلی و جدید او که امیدواریم به نوروز برسد. احتمالاً این برنامه فعلاً در ۹ قسمت تولید شود.

وی درباره برنامه «پایتخت» تصریح کرد: درباره «پایتخت» هم همانطور که گفته شد برندها و ویژندهای مهم را رها نخواهیم کرد. هر سریالی تا زمانی که وارد پیش تولید نشود، نمی‌توان گفت این سریال در حال کار و انجام است اما تولید «پایتخت» یکی از کارهای در حال مذاکره است. نمی‌گویم در چه مرحله‌ای است چون تا وارد تولید نشود نمی‌توان اعلام کرد مثل بقیه پروژه‌ها که وارد تولید شدند و بعد درباره‌شان اطلاع‌رسانی شد.

در ادامه نقویان نیز درباره آمار سریال‌های اخیر بیان کرد: «بازپرس»، «گیلدخت» و «محرمانه» سریال‌هایی بودند که بیشتر از ۱۵ میلیون مخاطب داشتند.

رحیم لیوانی مدیر مرکز پویانمایی صبا در ادامه درباره تولیدات این مرکز تصریح کرد: ۱۸ مجموعه در این مرکز تولید شده است که ۴ مجموعه آن جدید هستند. «دشت پر ماجرا»، «فیل کوچولو» و «چی شد که این رنگی شدم» از جمله این آثار هستند. «شکرستان» و «جوانمردان» هم از دیگر اثاری هستند که تولید و پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد.