رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: خانواده‌ها برای سنجش سلامت نوآموزان خود نام نویسی کنند.

مهرگیلان /جهانگیر عبدی افزود: والدین نوآموزان از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir مراجعه و نسبت به فرایند سنجش فرزندان و انجام نوبت‌گیری اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام قطعی نوآموزان در سال تحصیلی آینده منوط به اجرای طرح سنجش سلامت است گفت: والدین باید در فرآیند صدور نوبت و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدام کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان تصریح کرد: والدین باید با در دست داشتن اصل شناسنامه خود و فرزندشان، اصل کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس و تصویر نوبت از سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند.
جهانگیرعبدی از والدین نوآموزان خواست تا برای جلوگیری از تداخل نوبت‌گیری و ازدحام، در مهلت قانونی به پایگاه‌های سنجش منطقه شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اضافه کرد:شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است و برای این کار والدین باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش‌آموز ارزیابی شود.
جهانگیرعبدی با اشاره به اینکه از پاییز امسال ۲۷ پایگاه سنجش سلامت در استان فعال است گفت: تا کنون هزار و ۴۰۳ نوآموز سنجش شده که معادل بیش از ۴۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان خرداد سال آینده حدود ۲۸ هزار و ۸۲ نوآموز زیر پوشش سنجش سلامت قرار بگیرند.
وی همچنین درباره دانش‌آموزان جامانده پایه‌های اول و بالاتر که سنجش بدو ورود را انجام نداده یا مدارک سنجش آنان ناقص است، افزود: مدیران مدارس ابتدایی موظفند هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی و ارجاع این دسته از دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت، اقدامات لازم را انجام دهند.