محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از آغاز طرح بزرگ اصلاح حدود 300 هزار دستگاه روشنایی معابر استان و اجرای اولین مرحله آن در بخش شلمان شهرستان لنگرود خبر داد.

مهر گیلان / مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: استفاده از چراغ های فوق کم مصرف جدید تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت و روشنایی بسیار بهتری نسبت قبل ارائه خواهد داد.

وی از این پروژه بعنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ تاریخ صنعت برق گیلان یاد کرد و افزود: چراغ های روشنایی معابر فوق کم مصرف LED-SMD با بهره نوری ۱۸۰ لومن بروات با مصرف توان راکتیو صفر به تعداد حدود ۳۰۰ هزار عدد در فاز اول این طرح درکل استان نصب و جایگزین چراغ های موجود خواهد شد.

مهدیزاده گفت: این طرح بزرگ در راستای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف برق در استان اجرا خواهد شد و اولین مرحله آن در شهرستان لنگرود و در بخش شلمان به اجرا در آمد.وی اظهار داشت: این طرح طی قرارداد با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به اجرا درخواهد آمد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: در مرحله اول این طرح بیش از ۱۰۰ عدد از لامپ های فوق کم مصرف در شهرستان لنگرود نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهدیزاده در پایان تاکید کرد: این طرح بصورت جاری با برنامه ریزی مدون در کل استان اجرا خواهد شد و کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.