رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: باید آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، مسافران و گردشگران به جهت تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو را داشت.

مهر گیلان / دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جلسه کمیته سلامت نوروزی برگزار شده در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: باید آمادگی همه‌جانبه جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، مسافران و گردشگران به جهت تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو را داشت.

وی با اشاره به اینکه گیلان سال گذشته در تعطیلات نوروزی، پذیرای حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر بود، افزود: بهداشت و درمان به‌هیچ‌وجه در ایام نوروز و در طول ماه مبارک رمضان تعطیل نیست و آماده خدمت‌رسانی به مردم و مراجعین در مراکز بهداشتی و درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی همه مراکز بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی در تعطیلات پیش رو خبر داد و گفت: باید نیازمندی‌ها، امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز جهت پوشش صددرصدی مراکز، تأمین شود.

دکتر آشوبی با تأکید بر تکریم ارباب‌رجوع در مراکز سلامت‌محور، تصریح کرد: رعایت حقوق بیمار و تکریم آن‌ها در طول سال به‌ویژه در ایام نوروز و تعطیلات پیش رو باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نیاز مبرم به برخی اقلام دارویی در ایام سال به‌ویژه عید نوروز، گفت: باید ضمن تأمین و توزیع به‌ موقع اقلام دارویی، نظارت‌ها در طول ایام تعطیلات تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشارکت بخش وسیعی از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در طول تعطیلات نوروز، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری با دستگاه‌هایی نظیر هلال‌احمر، پلیس راهور، راهداری لازم و ضروری است.

دکتر آشوبی به نشست اخیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این سلسله نشست‌ها نتایج خوبی حاصل‌شده که به نفع نظام سلامت استان و ذینفعان درون و برون‌سازمانی آن خواهد بود.

وی همچنین از مشارکت فعالانه مردم و دست‌اندرکاران نظام سلامت استان گیلان در انتخابات اخیر نیز تقدیر کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز به‌صورت ارتباط تصویری برخط حضور داشتند.