استاندار گیلان گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از کشاورز و تولید است.

مهر گیلان /اسدالله عباسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم نخستین نشای مکانیزه گیلان در روستای دعویسرا بخش مرکزی رودسر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم امسال سال مهم و خوبی را در تمامی عرصه‌های مختلف اقتصادی در پیش داریم.

وی به مساله برنج گیلان و تولید آن اشاره کرد و گفت: روش مکانیزه نقش مؤثری در کاهش هزینه تولید، راندمان بهره وری دارد و کمک می‌کند به کشاورزان در زمینه تولید برنج آن میزان برداشتی که مدنظر دارند دست پیدا کنند.

عباسی ادامه داد: امسال با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم و عزمی که در مردم و مسؤولان وجود دارد سال مهمی در حوزه اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

عباسی به سهم استان گیلان در تولید برنج به روش مکانیزه اشاره کرد و افزود: با بسیج همه دستگاه‌ها و حمایت از کشاورزان و رفع مشکلات آنها، باید تلاش کنیم تا در تولید برنج به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کشاورز و تولید است لذا به یقین امسال، قیمت محصول برنج مطابق با قیمت تمام شده بوده بهتر خواهد بود، گفت: دولت برنج ارقام پر محصول را به صورت تضمینی و برنج کیفی هاشمی را توافقی خریداری می‌کند این عمل باید برای کشاورزان تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان ورودی آب به سد سفید رود را روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب دانست و گفت: اکنون میزان آب ذخیره در پشت سد سفیدرود ۵۳۲ میلیون متر مکعب است که با میزان دبی روزانه ۷۲ میلیون متر مکعب در ۲ هفته آینده نهایت به ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب برسد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تعیین میزان سرانه برنج مصرفی در کشور افزود: سرانه مصرف و تولید برنج در کشور باید مشخص شود و در همین راستا از وزیر جهاد خواستیم بر اساس نیاز کشور برنج وارد کرده و از واردات برنج مازاد خود داری شود.