نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

مهر گیلان / دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان صبح امروز به همراه دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در دست احداث پورسینا بازدید کرد.


دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.


وی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت، افزود: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست احداث قرار گرفت اما فرایند آن کمی طولانی شد درحالی‌که احداث این بیمارستان جز مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهوری است و باید تلاش‌ها برای احداث و تکمیل آن بیشتر شود.


نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به منابع موردنیاز جهت ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین پورسینا، گفت: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای احداث بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تخصیص داده شده است.


دکتر عباسی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و افزود: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود چراکه در غیر این صورت کندی احداث پروژه موجب نگرانی و تذکر ما خواهد شد.


گفتنی است؛ بیمارستان جایگزین پورسینا با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه از سال ۱۴۰۰ آغازشده و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.