رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده بوده زیرساخت های لازم برای احداث مرکز علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، گردآوری نخبگان کشور در یک فضای علمی است. به گزارش مهر گیلان ،  شاهرخ یوسف زاده چابک در نخستین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری […]

رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده بوده زیرساخت های لازم برای احداث مرکز علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، گردآوری نخبگان کشور در یک فضای علمی است.

به گزارش مهر گیلان ،  شاهرخ یوسف زاده چابک در نخستین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که صبح پنج شنبه با حضور دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی طی سال های اخیر رشد چشم گیری در دنیا داشته است.

وی افزود: شواهد مطالعات آینده پژوهی نشان می دهد در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده این حیطه از دانش جایگاه ویژه ای در علم پزشکی پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که پایه های علم بشریت بر چهار محور تکنولوژی نانو، اطلاعات پایه، ژن و نورون استوار است، اظهار کرد: با «تکنولوژی نانو» می توان برای پایه ریزی یک بنای علمی در آینده برنامه ریزی کرد.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین بر اساس سرعت و شتابی که در عصر امروز در «اطلاعات » حاکم است باید به علوم اطلاعات اشراف داشته باشیم ضمن اینکه با دستیابی به علم «ژن» نیز می‌توان تغییرات سلولی روی درمان انجام داد و بسیاری از بیماری های لاعلاج را درمان کرد.

وی علم «نورون» را یکی دیگراز محورهای تکنولوژی دردنیا خواند و گفت: عملکرد مغز و علوم شناختی با علم نورون ارتباط دارد و اگر به این چهار اصل توجه نداشته باشیم حرکت علمی ما دارای نقصان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از اقدامات مثبت دانشگاه عنوان کرد و افزود: اکنون برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شده و آماده هستیم در این برنامه۱۰ ساله به جایگاه مناسبی که پیش بینی کردیم برسیم.

یوسف زاده پیشرو بودن در دانشگاه های نسل سوم را از اهداف اصلی دانشگاه برشمرد و بیان کرد:پیش از این تنها هدف دانشگاه آموزش و درمان بود اما اکنون دانشگاه با تکیه بر فناوری های نوین بریا رشد و بالندگی اقتصاد جامعه نیز تلاش می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه تصریح کرد: عدالت محوری با پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری و خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات از دیگر اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شود که دانشگاه برای رسیدن به این اهداف در تلاش و حرکت است.

یوسف زاده با بیان اینکه گسترش شرکت های دانش بنیان برای توسعه علم و فناوری لازم است، اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای تحقق احداث مرکز علم و فناوری در دره سپیدرود فراهم است.

وی با بیان این که در حال نگارش طرح و پروپوزال راه اندازی مرکز علم و فناوری در دره سپیدرود هستیم، تصریح کرد: مهمترین هدف راه اندازی این مرکز در دره سپیدرود، گردآوری نخبگان کشور برای انجام کارهای علمی است که قدر مسلم این کار با تعامل و همکاری بین مراکز دانشگاهی انجام می شود./ انتهای پیام / مهر / گیلان