معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان با تأکید به هموطنان و هم‌استانی‌ها مبنی بر دریافت اخبار مربوط به کروناویروس تنها از طریق رسانه‌های رسمی، از رسانه ها خواست در خصوص اطلاع رسانی این بیماری، نقش هدایتگری افکار عمومی را ایفا کنند. به گزارش مهرگیلان، محمود قاسم‌نژاد در هشتمین جلسه […]

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان با تأکید به هموطنان و هم‌استانی‌ها مبنی بر دریافت اخبار مربوط به کروناویروس تنها از طریق رسانه‌های رسمی، از رسانه ها خواست در خصوص اطلاع رسانی این بیماری، نقش هدایتگری افکار عمومی را ایفا کنند.

به گزارش مهرگیلان، محمود قاسم‌نژاد در هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان که با موضوع راه های مقابله با شیوع کروناویروس برگزار شد؛ افزود: باید در جهت آگاه ساختن جامعه در خصوص این بیماری که گفته می شود ناشناخته است، بیشتر تلاش شود.

وی با اشاره به طرح موضوعاتی همچون استفاده از ماسک نزد افکار عمومی، تأکید کرد: لازم است آگاهی رسانی‌های کافی در جهت تبیین راه‌های صحیح پیشگیری از کروناویروس تداوم داشته باشد.

قاسم نژاد از فروکش کردن شوک روزهای اول ناشی از وقوع بیماری در کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: همه می‌دانند ۹۰ درصد افرادی که مبتلا می شوند، سلامتی خود را باز می‌یابند و تنها ۱۰ درصد آن هم به دلیل زمینه‌های بیماری که از قبل داشتند، دچار مشکل می شوند.

وی بر ضرورت دریافت اخبار مربوط به بیماری کرونا از طریق سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا تأکید کرد و افزود: آگاهی‌رسانی رعایت موارد بهداشتی مانند شست دست و صورت و کارایی بیشتر آن نسبت به استفاده از ماسک، باید مورد تاکید رسانه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: حضور و اطلاع‌رسانی مداوم از طریق صداو سیما و رسانه‌ها و تکرار این مطالب تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان بر لزوم اتخاذ سیاست‌های واحد نیز تأکید کرد و گفت: بعضی از تصمیم‌ها در سطح ملّی است اما تصمیمات لازم در ستاد مدیریت بحران استان اتخاذ خواهد شد.

وی در خاتمه سخنانش از هموطنان و هم‌استانی‌ها خواست اخبار مربوط به کرونا ویروس را تنها از طریق رسانه‌ای رسمی دنبال کنند.

در این جلسه دکتر محمدرضا نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کروناویروس، راه های صحیح مقابله با این بیماری و اهمیت نقش آفرینی صحیح رسانه ها ارائه داد.