معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تولید روزانه ۲۰۰هزار ماسک با کیفیت مناسب و استاندارد در استان خبر داد. به گزارش مهر گیلان -محمود قاسم نژاد دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان صومعه سرا افزود : امروز گزینه اقتصاد و سلامت مردم را در کنار هم باید دید و در این […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تولید روزانه ۲۰۰هزار ماسک با کیفیت مناسب و استاندارد در استان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان -محمود قاسم نژاد دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان صومعه سرا افزود : امروز گزینه اقتصاد و سلامت مردم را در کنار هم باید دید و در این راستا رعایت الزامات و دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه ضرورتی اساسی است.
وی با تقدیر از تلاش های ارتش، بسیج و سپاه در مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد : در آمار جهانی در رده یازدهم قرار داریم. کشورها پیشرفته در ابتلا وفوتی در رتبه بالا قرار دارند.
قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت خوب رسانه ها در آگاهی بخشی برای مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا اظهارداشت: ساده شمردن این بیماری می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد به گونه ای که  در هفته های اول شروع مبارزه با ویروس کرونا در گیلان که بعد از قم دومین استان درگیر کشور بود، روزانه دهها فوتی داشتیم.

وی افزود: در این مدت بسیاری از پروژه های بیمارستانی استان به صورت اضطراری تکمیل و در اختیار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ قرار گرفت و تجهیزات بیمارستان های ارتقا یافته و با مشارکت و همراهی مردم وضعیت تا حدی مدیریت شد.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه این موفقیت بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت شخصی است، اظهارداشت: تصور اینکه میزان ابتلا گیلانیان به کرونا بالا بوده و خود ایمن شده اند باطل است و آمار امروز روبه افزایش است و ۳۷۰نفر هم اکنون در بیمارستان ها و مراکز خصوصی گیلان بستری هستند.
وی عنوان کرد: ستاد مدیریت کرونا، مسیرها مختلف رابرای کنترل این ویروس در پیش گرفته و محدودیت ها مقرر کرده اما همچنان مشارکت و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت شخصی و فاصله اجتماعی حرف نخست را می زند.
وی با بیان اینکه گیلان استان سوم کشور از لحاظ تراکم جمعیت زیاد است، تصریح کرد : این ویروس منحوس در دقیقه آخر با بی توجهی می تواند همه را ضربه فنی کند و ساده انگاری نسبت به این ویروس می تواند به شدت زیانبار باشد.
وی به سخنان رئیس جمهور در خصوص برگزاری باشکوه ایام محرم اشاره کرد وافزود: باید در این ایام تمامی پروتکل های بهداشتی و الزامات رعایت شود و در این راستا هیات امنا مساجد و بقاع متبرکه باید متعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم باشند.
معاون سیاسی استاندار گیلان در ادامه افزود: باتوجه به فصل برداشت برنج باید از ورود دستگاه های کمباین از استان های همجوار ومناطق قرمز خودداری گردد زیرا برخی از این افراد در گروه های ۶یا ۷نفر در یک محل اسکان پیدا می کنند که می توانند ناقل این ویروس باشند./ایرنا