افتتاح دومین خانه‌ کارآفرینی و صنایع دستی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت دومین خانه‌ کارآفرینی و صنایع دستی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افتتاح شد. به گزارش مهر گیلان- دومین خانه کارآفرینی و صنایع سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با حضور احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت، فرهام […]

افتتاح دومین خانه‌ کارآفرینی و صنایع دستی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت دومین خانه‌ کارآفرینی و صنایع دستی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افتتاح شد.

به گزارش مهر گیلان- دومین خانه کارآفرینی و صنایع سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با حضور احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و امیر حسین علوی رئیس کمسیون عمران و توسعه شهری، محمد حسن عاقل منش و فاطمه شیرزاد از اعضای شورای شهر رشت و حمیدرضا محمدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افتتاح شد.

در این مراسم احمد رمضانپور نرگسی با تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع) اظهار داشت: در شورای پنجم انجام کارهای زیرساختی در حوزه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در اولویت قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه راه اندازی دومین خانه کارآفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بعد از موفقیت هایی که در خانه کارآفرینی مرکز رشتیان کسب شد کلید خورد، افزود: این مرکز با ۲۰۰ عضو و ۱۰ مربی کار خود را آغاز کرده است و از قبل توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بازار فروش برای محصولات خانه شناسایی شده است.

فرهام زاهد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های مدونی که سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حوزه کار آفرینی دنبال می کند، گفت: برای بازار هدف و عرضه محصولات توسط سازمان برنامه ریزی شده است و برنامه کامل و جامعی دنبال می شود تا با حذف واسطه فروش تولیدات خانه کارآفرینی با قیمتی متناسب با بازار، از زنان سرپرست خانوار خانه خریداری شود.

محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم ضمن شادباش اعیاد ماه رجب با اشاره به دغدغه هایی که هنرمندان صنایع دستی با آن روبرو هستند اظهار داشت: این عزیزان همواره از شورا خواهان مکانی برای عرضه محصولات خود بودند.

عاقل منش در همین رابطه گفت: این اتفاق زیبا با راه اندازی اولین خانه کارآفرینی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و در کنار آن حمایتهای سازمان با قرار دادن گالری در خانه میرزا برای فروش تولیدات این خانه رقم خورد.

عاقل منش با اشاره به موفقیت های نخستین خانه کارآفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورشی شهرداری رشت در حوزه های آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: امروز دومین مرکز با مخاطبین بیشتر و با برنامه های مدون و آینده نگر افتتاح می شود.

حمید رضا محمدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های حمایتی و هدایتی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حوزه ی کارآفرینی گفت: این سازمان با توجه به تولید محصولات کاربردی صنایع دستی برای مصرف کنندگان و با برنامه ای مدون برای تقویت دانش و مهارت زنان سرپرست خانوار و شناسایی بازار هدف در حوزه صنایع دستی، ایجاد اشتغال پایدار در این بخش را دنبال می کند.

وی با اشاره به تنوع رشته های آموزشی در خانه های کار آفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افزود: امروز در دنیا به صنایع دستی به عنوان بخش مکمل اقتصاد نگریسته می شود و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با این نگاه حمایت از مشاغل مرتبط با صنایع دستی را دنبال می کند.