معاون درمان وزیر بهداشت از پیشرفت‌های توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز رضایتمندی کرد و گفت: جهشی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای توسعه آغاز شده ، قابل تقدیر است.

به گزارش مهر گیلان- نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و روسای بیمارستان‌های سراسر استان به‌صورت غیرحضوری در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با ابراز خرسندی از رشد و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عقب‌ماندگی‌هایی که درگذشته داشت، جهشی را در جهت توسعه شروع کرده و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد تا به پیشرفت‌های عالی‌تر برسد.

دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به قدمت بالا و نیروی انسانی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: استان گیلان، علیرغم سایر استان‌های کشور، دارای پتانسیل نیروی انسانی بالایی است و از آنجا که دانشگاه با قدمتی است،  فرصت پیشرفت بسیار بالایی دارد.

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت بازدیدهای سرزده در بیمارستان‌های استان تأکید کرد و گفت: اگر همه  مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وسط میدان باشند، یقیناً مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه و زیربنایی انجام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: به‌زودی با بهره‌برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به‌عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات ارایه خواهد کرد و در کنار آن، تلاش‌ مسوولان، این دانشگاه را در جهت استقلال خدمات درمانی سرطان و تروما نیز پیش خواهد برد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه به‌زودی اکثر کلینیک‌های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها باید تلاش شود تا نظام ارجاع الکترونیک در گیلان سرعت گیرد.

دکتر جان بابایی بر لزوم اصلاح فرایندهای ارائه خدمات در جهت اصلاح و توسعه نظام سلامت گیلان تأکید کرد و افزود: برخی از فرایندهای ارائه خدمات در بخش‌های نظام سلامت به‌ویژه در بخش درمان نیاز به اصلاح دارند و این مهم باید به جدیت دنبال شود.

وی بر لزوم در پیش گرفتن جدی آموزش به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلابه کووید۱۹ تأکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است که تنها نیاز آن‌ها آموزش ضمن خدمت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه فرصت‌های ما بسیار کوتاه است، تصریح کرد: اگر جهشی که در استان هم‌اکنون آغازشده، همچنان دنبال شود، فردی که در آینده در همین جایگاه‌ها مسؤولیتی را بپذیرد ، مجبور است با همین پشتکار و قدرت تلاش کند.

دکتر جان بابایی همچنین بر لزوم مراقبت بیشتر بیماران با ریسک بالای مبتلابه کرونا در بیمارستان‌ها و همچنین ترخیص سریع بیمارانی که بهبودیافته‌اند، تأکید کرد.

دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های وزارت بهداشت در جهت تکمیل و توسعه طرح‌های سلامت در گیلان، اظهار کرد: با حمایت‌های وزارت بهداشت شاهد تکمیل پروژه‌های طرح تحول سلامت، تجهیز بیمارستان‌های آموزشی و غیر آموزشی و توسعه و استقرار تجهیزات سرمایه‌ای ازجمله CT اسکن‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  ضمن ارایه  گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان، افزود: به دلیل جهش‌هایی که ویروس داشته و همچنین پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در ایام نوروز ، بیماران سرپایی، بین دو تا سه برابر و بیماران بستری تا ۲٫۵ برابر افزایش‌یافته‌ است