تیم ملی والیبال ایران، آمریکا را در لیگ ملت‌های والیبال شکست داد.

به گزارش مهر گیلان -تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با ترکیب اولیه صالحی ‏، غلامی، کاظمی، عبادی پور، موسوی و معروف برابر تیم آمریکا قرار گرفت و در سه دست متوالی با نتایج ۱۹-۲۵ و نتیجه مشابه ۲۳-۲۵ بر دو دست دیگر این تیم را شکست داد.
ملی پوشان والیبال ایران در دست اول با نمایش گذاشتن والیبالی برتر وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۲۵-۱۹ به پیروزی رسیدند.
در این دست ملی پوشان ایران در تمام خطوط از آمریکا مبدع والیبال بهتر و بر‌تر بودند در دست دوم هم ملی پوشان ایران هر دو وقت استراحت فنی را به دست آوردند در پایان با نتیجه ۲۵-۲۳ به برتری رسیدند.
در دست سوم در حالی که سرمربی تیم آمریکا در وقت‌های استراحت اول و دوم مستاصل شده و چیزی برای ارائه به بازیکنان خود نداشت و بازیکنان آمریکا سر درگم نشان می‌دادند در نتیجه چند اشتباه ملی پوشان ایران در مقطعی از مسابقه از ایران پیش افتادند، اما سرویس‌های بسیار خوب صابر کاظمی و دفاع بهتر محمد موسوی روی تور موجب شد ملی پوشان ایران این دست را هم با نتیجه ۲۳-۲۵ به سود خود پایان دهند.
به این ترتیب و با پیروزی ملی پوشان ایران برابر آمریکا تیم ایران در جایگاه پنجم جدول رقابت‌ها قرار گرفت.
صابر کاظمی ملی پوش ایران دراین مسابقه پنج امتیاز مستقیم از سرویس برای ایران کسب کرد.

در این مسابقه صابر کاظمی با ۱۸ امتیاز؛ امتیازآورترین بازیکن این مسابقه نام گرفت ضمن این که این ملی پوش کشورمان فقط شش امتیاز از سرویس مستقیم برای ایران امتیاز گرفت.
ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه در تمام شاخص ها نسبت به حریف خود برتری داشتند؛ به این ترتیب که ملی پوشان ایران در بخش حمله؛ آمار ۴۲ درصد موفقیت را در دفاع، هشت دفاع برابر شش دفاع آمریکا و در سرویس؛ شش سرویس شش امتیاز مستقیم سرویس برابر سه امتیاز آمریکا کسب کردند.

تیم ملی والیبال ایران فردا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در هشتمین مسابقه خود برابر تیم صربستان قرار می‌گیرد./ صدا و سیما