استاندار گیلان تداوم اقدامات حمایتی با هدف ارتقاء کیفی آرد تحویلی به نانوایی‌ها را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های مناسب برای تولید نان باکیفیت به مردم گفت: لازمست پایش و راستی‌آزمایی شبکه توزیع مرغ از مبدأ تا مقصد، با جدیت و به صورت مستمر انجام شود.

 به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و آرد و نان گیلان با تبریک عید سعید غدیر و ضرورت تأسی از اندیشه های مولای متقیان حضرت علی (ع) به ویژه در حکمرانی و رسالت خطیر خدمت به مردم، اظهار کرد: برای جلب رضایتمندی و اعتمادافزایی جامعه بخش های مختلف اجرایی و نظارتی باید به انجام وظایف خود به صورت مستمر و با جدیت بیشتر اهتمام ورزند.

وی بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان آرد با اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات در جهت ارتقاء سطح کیفیت بسته های تحویلی به نانوایی ها تأکید و تصریح کرد: افزایش بستر آموزش نانوایان با بهسازی و نوسازی دستگاه ها و نظارت های مضاعف می تواند زمینه تولید نان با کیفیت و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری اینکه در گیلان به عنوان قطب تولید مرغ و جوجه یک روزه، باید دسترسی مصرف کنندگان با نرخ مصوب به سهولت صورت گیرد، گفت: در چنین شرایطی که دولت علیرغم تنگناهای اقتصادی و اعتباری، ارز مورد نیاز نهاده ها را تأمین و برای تولیدکنندگان اطمینان بخشی ایجاد کرده، مردم نیز نباید دغدغه مند باشند.

وی به تولید حدود ۱۱ میلیون قطعه جوجه یک روزه به صورت متوسط ماهانه در گیلان و افزایش ۲۸ درصدی این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تشدید نظارت ها، رصد و پایش میدانی و راستی آزمایی شبکه توزیع از مبدأ تا مقصد باید با جدیت و به صورت مستمر انجام شود.

استاندار گیلان افزایش نظارت ها بر فروش خارج از شبکه آرد توسط برخی از نانوایی ها و برخورد با متخلفان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در هر بخشی که سوء نیت محرز شود، تعزیرات حکومتی پس از گزارش بازرسی ها باید با جدیت ورود کند و در صورت تکرار تخلف، به مردم نیز اطلاع رسانی گردد.

در این جلسه گزارش اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ و ذخائر نهاده های دامی توسط رئیس سازمان صمت، مدیرکل دامپزشکی و معاون جهاد کشاورزی استان، آخرین وضعیت تأمین، ذخیره سازی و حمل آرد و گندم توسط سرپرست اداره کل غله استان و نیز نحوه مدیریت آرد در رشت توسط فرماندار این شهرستان ارائه شد.