رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران تاکید کردند: کارگران در صف مقدم مقابله با سیاست دشمن برای از کار انداختن تولید کشور ایستادند.

به گزارش مهر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ؛  جمعی از کارگران صبح امروز در حسینیه امام خمینی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.رهبر معظم انقلاب اسلامی  گفتند: این دیدار همه ساله ما با کارگران، قدرشناسی از کارگران، تشکر از کارگران و ارزش دانستن برای نفس کار است.

رهبر انقلاب در این دیدار افزودند: لذا ما می‌خواهیم هم از کارگران عزیزمان تشکر کنیم و به تبع نبی مکرم اسلام دست شما‌ها را ببوسیم، هم می‌خواهیم ارزش کار در جامعه معلوم بشود. کار یک ارزش است در اسلام.

رهبر انقلاب: کارگران در صف مقدم مقابله با دشمن ایستادند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران، تصریح کردند: کارگران دوران انقلاب تاکنون نشان دادند که انگیزه‌های ملی آن‌ها در همه عرصه‌ها انگیزه‌های درخشان و برجسته‌ای است، در همه عرصه‌ها، یعنی هم در عرصه نظامی، هم در عرصه اقتصادی، هم در عرصه‌ی سیاسی.
ایشان افزودند: در عرصه نظامی؛ صحنه نمایان و جلوی چشم، دوران دفاع مقدس است. ما چهارده هزار کارگر شهید داریم، چهارده هزار.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: در مورد عرصه اقتصادی؛ البته از اول انقلاب این سیاست استکبار بود، در این ده، پانزده سال اخیر خیلی روشن سیاستشان از کار انداختن تولید کشور بود، سیاست دشمن این بود. همه این تحریم‌ها و این حرف‌ها همه برای این بود که در کشور تولید از کار بیافتد.
ایشان تاکید کردند: کارگران ما ایستادند در صف مقدم و نگذاشتند این اتفاق بیافتد و آنچه که در این زمینه ستون اصلی این خیمه بود کارگر بود.

افزایش فرصت‌های شغلی با سرمایه‌گذاری و مدیریتِ کارآمد
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: برای افزایشِ «فرصت‌های شغلی» نیاز به سرمایه‌گذاری و مدیریتِ کارآمد دولتی داریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان در دیدار با جمعی از کارگران تصریح کردند: از روز‌های اول انقلاب تحریکات کارگری شروع شد؛ تا امروز هم وجود دارد. جامعه کارگری، بینی این‌ها را که قصد داشتند جامعه کارگری را تابلو و نشانه اعتراضات مردمی قرار بدهند به خاک مالید و در مقابل این‌ها ایستاد؛ در کنار انقلاب و نظام ایستاد.
ایشان افزودند: البته کارگران در بعضی مواردی که جمع شدند، اعتراض‌شان به حق بوده. فرض کنید کارخانه‌ای را دولت به یک نفری واگذار می‌کند. او به جای اینکه کارخانه را مدیریت کند، ابزارهایش را میفروشد، کارگر‌ها را بیرون میکند، زمینش را مثلا هتل میخواهد بسازد! در این اعتراض‌ها هم همیشه کارگران مرز خودشان را با دشمن مشخص کردند. نگذاشتند دشمن از اعتراض به حق این‌ها استفاده کند. با وجود مشکلات کنار اسلام ایستادند.
رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: ما الان احتیاج داریم به افزایش فرصت‌های شغلی. امکانش هم وجود دارد در کشور. یعنی صاحبنظران و کسانی که با مسائل کشور آشنایند، همه تصدیق میکنند که در کشور امکان افزایش فرصت‌های شغلی به طوری که نسبت بیکاری بسیار کمتر از آنچه که امروز هست باشد، وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در مورد فرصت‌های شغلی مسئولین می‌توانند تلاش کنند و فرصت‌های شغلی را افزایش بدهند. یک مقداری سرمایه‌گذاری، یک مقداری ورود بخش خصوصی، یک مقدار عمده‌ای مدیریت دولتی لازم است؛ یعنی دولت به معنای یک مدیر کارآمد وارد میدان بشود. اشراف آماری به دست بیاورند؛ یعنی بدانند ظرفیت کجاست؟ جویندگان کار را شناسایی کنند و فرصت‌های شغلی را زنده کنند.
ایشان تاکید کردند: یکی از چیز‌هایی که می‌تواند این فرصت‌های شغلی را زنده کند همین شرکت‌های دانش‌بنیان است که بیکاری دانش‌آموختگان را از بین می‌برد.