با صرف اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان 3 پروژه ورزشی و نیز 487 برنامه و رویداد ورزشی را در هفته تربیت بدنی اجرا و افتتاح خواهیم کرد.

مهر گیلان /جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی اظهار داشت : در هفته تربیت بدنی امسال که با شعار ” ورزش ،خانواده شاد و ایران قوی ” برگزار می شود بالغ بر ۴۸۷ برنامه فرهنگی ، ورزش های همگانی ،روستایی ، قهرمانی ،جوانان و افتتاح ۳ پروژه عمرانی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان اجرا و افتتاح خواهیم کررد.

وی افزود : همچنین اولین نمایشگاه و جشنواره تجلیل از فعالان صنعت ورزش کشور در رشت با عنوان عزت و پیشرفت در این هفته در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برپا خواهد شد و دستاوردهای تولید کنندگان اقلام و وسایل ورزشی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد : چمن مصنوعی مینی فوتبال رحیم آباد رودسر ، چمن مصنوعی زمین اصلی و تمرینی مجموعه ورزشی سردار جنگل رشت و افتتاح فاز اول و دوم دیواره سنگنوردی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره ) رشت با ۳۱میلیارد تومان اعتبار در هفته تربیت بدنی و ورزش سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

وی افزود : گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان ورزشی، تجلیل از فعالان صنعت ورزشی و خیرین ورزشیار گیلان، افتتاح و تجهیز خانه‌های روستایی، اهدای خون جامعه ورزش و برپایی مسابقات ورزشی از دیگربرنامه‌های هفته تربیت بدنی است.

آرمان همچنین در خصوص نمایشگاه عزت و پیشرفت در هفته تربیت بدنی گفت : این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ مهر لغایت دوم آبان ماه جاری در پیاده راه فرهنگی رشت برپا می شود و ۵۰ غرفه شامل تولیدکنندگان محصولات ورزشی و هیات های ورزشی در این نمایشگاه حضور دارند که ۲۵ غرفه تولیدات ورزشی تولیدکنندگان استان است و به عموم معرفی خواهند شد .

وی ادامه داد : ۲۵ غرفه نیز برای ارائه دستاوردها و فعالیت های ورزشی در اختیار هیات های ورزشی قرار خواهد گرفت .

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فعالیت هیات ورزشی استان گفت : هیات ها موظف هستند که از قهرمانان و ورزشکاران مستعد استان حمایت کنند و هنر یک هیات ورزشی آن است که استعدادها را کشف کند و پتانسیل های بالقوه را پرورش داده و به جامعه ورزش معرفی نماید .

آرمان افزود : اگر هیات های ورزشی بخواهند فعالیت مطلوب و مثمرثمر انجام دهند قطعا شاهد تحول در رشته های مختلف ورزشی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به هیات های ورزشی متناسب با فعالیت های آنها کمک هایی صورت گرفته ،عنوان کرد : تمامی تلاش ما این است که قهرمانان بدون دغدغه به مسابقات اعزام شوند و بتوانند کسب مدال و افتخارآفرینی برای گیلان و کشور نمایند.

آرمان با یادآوری افتخارآفرینی ورزشکاران گیلانی در بازیهای آسیایی هانگژو چین اذعان داشت : ۸ مدال توسط ورزشکاران گیلانی کسب شد که پیشرفت خوبی محسوب می شود و البته جا دارد که از حمایت های خوب استاندار محترم گیلان به جهت مساعدت های ایشان در خصوص ورزشکاران تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم که افتخارآفرینی قهرمانان گیلانی در المپیک مضاعف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شایعات کشتی گرفتن امیررضا معصومی برای کشور جمهوری آذربایجان گفت: معصومی این اخبار را رد کرده است و عنوان کرده که با افتخار در کشورمان کشتی می گیرد و مصمم است که دومین مدال المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد .