مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در گفتگوی زنده برنامه رادیویی شهر ما گفت: با شروع فصل تابستان و روزهای گرم سال، شاهد افزایش مصرف انرژی برق هستیم

به گزارش مهر گیلان-“بهمن داراب زاده” مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در گفتگوی زنده برنامه رادیویی شهر ما گفت: با شروع فصل تابستان و روزهای گرم سال، شاهد افزایش مصرف انرژی برق هستیم که ضرورت مباحث مدیریت مصرف و استفاده بهینه از برق بیش از پیش احساس می شود.
وی افزود: در فصول سرد سال مصرف برق استان حدود ۹۰۰ مگاوات است که این مقدار در روزهای گرم سال به حدود۲۰۰۰ مگاوات افزایش پیدا می کند.
داراب زاده گفت: در حقیقت در روزهای اوج مصرف برق، بیش از نیمی از مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است که با مدیریت کردن این وسایل، با موفقیت می توان از پیک بار عبور کرد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: برای تابستان پیش رو ۸ پروژه افزایش ظرفیت در شهرها و نقاط مختلف استان اجرایی خواهد شدکه این پروژه ها به پایداری شبکه و افزایش ضریب اطمینان شبکه کمک شایانی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اجرای این پروژه ها تنها زمانی اثربخش خواهد بود که مردم شریف استان نیز در استفاده بهینه از انرژی برق کوشا باشند. در واقع با همکاری، همیاری، همدلی و تعامل بین خدمتگزارن صنعت برق و مردم فهیم استان، می توان از روزهای اوج مصرف برق به راحتی و با موفقیت عبور کرد.