فرماندار رشت با ذکر این مطلب که برگزاری یادواره شهدا در واقع بیان آگاهی ما نسبت به دینی است که شهدا بر ما دارند؛ و‌گر‌نه در واقعیت، هرگز نخواهیم توانست از عهده ادای دین آنان برآییم، گفت: یادواره ۲۲۰۰ شهید والامقام شهرستان، باشکوه و متفاوت از گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر گیلان /دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره ۲۲۰۰ شهید والامقام شهرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و درود به روح مطهر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آرامش، امنیت و عزت ملی امروزمان را مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان هستیم.

وی افزود: برگزاری یادواره و آشناسازی نسل جوان با فضای معنوی دوران دفاع مقدس و روحیه ولایتمداری و ظلم‌ستیز شهدا، کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

امام پناهی با اشاره به برگزاری سه یادواره شهدای والا مقام در سطح بخشداری های تابعه در ایام الله دهه فجر و تاکید بر برگزاری باشکوه، مردمی و متفاوت یادواره شهدای شهرستان در روز های باقی مانده از سال، گفت: حضور مردم در عرصه های گوناگون، هر بار پیروزی مجدد انقلاب را رقم می‌زند و در همین راستا برگزاری باشکوه و مردم محور یادواره شهدا نیز می تواند پاسخی کوبنده به سکوت مرگبار رسانه های خارجی در برابر دستاوردهای ایران اسلامی و پاسداشت خون شهیدانی باشد که امنیت، توسعه و پیشرفت های امروز را مدیون ایثار آنان هستیم.

 وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا اگر امنیت نباشد؛ سایر دستاوردها و نتایج به‌دست‌آمده پابرجا نخواهد بود، ادامه داد: نتایج درخشان امروز نظام در عرصه‌های گوناگون، نتیجه رشادت‌ها و خون هایی است که تقدیم انقلاب اسلامی گردیده است.

اما‌م پناهی با تاکید بر هم افزایی تلاش‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب، افزود: باور کنیم شهدا احتیاج به اینگونه بزرگداشت ها ندارند؛ بلکه این ما هستیم که نیازمند مشارکت در یادواره شهدا و درس آموزی از زندگی آنان می باشیم.