وی با اشاره به انتخاب شرکت گاز گیلان به عنوان استان معین گازرسانی به شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: هم اکنون پروژه های فعال این طرح ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل ۱۰۶ کیلومتر خط تغذیه و ۵۲۰ کیلومتر شبکه توزیع می شود.

به گزارش مهر گیلان- مدیرعامل شرکت گاز گیلان در جمع خبرنگاران هفته دولت را فرصتی مناسب برای بیان عملکرد دولت در زمینه اقتصادی و آبادانی کشور دانست ودر همین راستا عنوان کرد که شرکت گاز استان گیلان در هفته دولت باگاز رسانی به ۲۳روستای کوهستانی صعب العبور گامی بلند در جهت رفاه و آبادانی مردم شریف استان خواهد برداشت

عیسی جمال نیکویی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با گازرسانی به این روستاها یک هزار و ۴۶۴ خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

 وی عنوان کرد : با افتتاح های طرح های هفته دولت امسال از ۲ هزار و ۹۰۵ روستای استان بیش از ۲ هزار و ۱۱۷ روستا گازدار می‌شوند و میزان برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز به بیش از ۹۶ درصد می‌رسد.

وی می‌افزاید: همچنین پروژه گازرسانی به ۲۶ واحد صنعتی نیز در مجموع با اعتبار حدود ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های املش، انزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود به انجام رسیده و همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در ادامه از گازرسانی به ۱۱۹ روستای صعب العبور و کوهستانی بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با اشاره به برخورداری بیش از ۹۹ درصدی حوزه شهری استان گیلان از نعمت گاز، افزود: هر ۵۲ شهر استان گیلان گازدار است، اما در شهر ماسوله به واسطه بافت تاریخی اجازه گازرسانی نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه ۴۵۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۲۶۷ هزار و ۹۲۹ انشعاب و ۷۳۲ هزار و ۴۳۰ مشترک در حوزه شهری داریم، عنوان کرد: برخورداری ۲۹۰۵ روستای گیلان نیز ۹۶ درصد معادل ۲۱۱۷ روستاست که شامل ۱۷ هزار و ۲۱۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۳۵۸ هزار و ۵۰۶ انشعاب و ۴۶۱ هزار و ۹۲۱ مشترک می شود.

وی با اشاره به انتخاب شرکت گاز گیلان به عنوان استان معین گازرسانی به شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: هم اکنون پروژه های فعال این طرح ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل ۱۰۶ کیلومتر خط تغذیه و ۵۲۰ کیلومتر شبکه توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، با بیان اینکه از یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۵۱ مشترک گاز، یک میلیون و ۹۲ هزار مشترک خانگی و مابقی تجاری و صنعتی است، ادامه داد: در هفته دولت امسال ۱۴۶۴ خانوار در چهار روستای آستارا، پنج روستای لنگرود، پنج روستای املش، دو روستای شفت، شش روستای رودسر و یک روستای تالش با اعتبار هزینه شده ۲۳۸ هزار و ۷۰۶ میلیون ریالی گازدار می شوند.

وی پروژه های در دست اجرای شرکت گاز استان را مربوط به ۳۴ روستا دانست که تا بهار ۱۴۰۲ اجرایی می شود و خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان گیلان برنامه دارد تا ۲۳۳ روستای صعب العبور و کوهستانی را از نعمت گاز برخوردار کند.

جمال نیکویی، اشتراک برق را ملاک گازرسانی به ۲۳۳ روستای باقی مانده دانست و یادآور شد: تاکنون برای گازرسانی به ۱۱۹ روستا شامل رودسر، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا با هزینه کرد ۳۹۹ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

وی در پایان از دسترسی مردم به ۲۲ خدمت شرکت گاز استان گیلان در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و اظهار کرد: سامانه متمرکز ۱۹۴(امداد و اتفاقات) را نیز در استان راه اندازی کردیم.