با هدف بررسی زیرساخت ارتباطی مورد نیاز در شرایط بحران، جلسه کارگروه ارتباطات بحران استان برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، این جلسه با حضور فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، رامین خوش پسند مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان و اعضای کارگروه ارتباطات بحران استان با هدف بررسی زیرساخت ارتباطی مورد نیاز و اقدامات قبل از وقوع در شرایط بحران در محل اداره کل برگزار گردید.

فرزاد توکلی، ایجاد و پایداری ارتباطات مردم را از جمله اولویت های زمان بحران در حوزه ارتباطات دانست و افزود: در زمان بحران، برقراری و پایداری ارتباطات موجب آرامش و آسایش شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به بند (ذ) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و با همکاری وزارت کشور نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم جهت تأمین ارتباطات (ماهواره ای، باسیم، تلفن همراه و بی سیم اعم از صوتی و تصویری) در شرایط اضطراری اقدام کند؛ به گونه ای که قادر به حفظ ارتباطات از ابتدا تا انتهای شرایط مذکور باشد و در وضعیت بحرانی یک شرایط مطمئن و پایدار در زیرساخت های ارتباطی ایجاد و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

توکلی با اشاره به استفاده از بیسیم های رادیو ترانک اعلام کرد، زیرساخت های این شبکه ارتباطی توسط اپراتور “های وب” ایجاد شده و آماده بهره برداری است.

مدیرکل ICT استان به وظایف و ماموریت های این حوزه برای مواقع بحران و شرایط اضطراری اشاره کرد و افزود: نخستین ماموریت، عدم اختلال و پایداری ارتباطات در زمان حوادث است به طوری که اپراتورها مکلف هستند، تمامی تجهیزات پشتیبانی سایت های ارتباطی خود را به صورت مستمر مورد پایش قرار دهند تا از بروز هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

در ادامه مقرر گردید همچون سنوات گذشته؛ ادارات تابعه استانی و اپراتورهای تلفن همراه تجهیزات ارتباطی خود را مورد پایش قرار داده و مسیرهای ارتباطی پشتیبان پیش بینی شود تا در مواقع بحران ارتباطات پایداری را داشته باشند.