مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف ۶ هزار حلقه لاستیک به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال در انبار یکی از عاملان فروش این کالا در استان خبر داد.

مهر گیلان / پورحیدری با اعلام خبر کشف لاستیک قاچاق افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته در سامانه جامع تجارت و انبار از سوی کارشناسان بازرسی و نظارت این اداره کل، تیم مشترکی متشکل از کارشناسان نظارتی تعزیرات حکومتی ، اداره کل صنعت ، معدن و تجارت تشکیل و از انبار یکی از عاملان و فروشندگان بزرگ لاستیک سطح استان بیش از ۶ هزار حلقه لاستیک سبک و سنگین کشف شد.

وی گفت: براساس تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای متخلف پرونده ای به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور حکم ارسال شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ؛ کارشناسان نظارت و پایش این اداره کل، تمام حوزه های مرتبط را از طریق سامانه های الکترونیکی رصد و پایش می کنند.
مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه در این شرایط سخت بازار لاستیک، با این متخلفین به شدت برخورد خواهد شد تاکید کرد: نظارت های متعدد میدانی و سامانه ای بازرسین ما بدون ذره ای مماشات انجام میشود ولی گزارشات مردمی به سامانه ۱۲۴ نیز در برخورد یا متخلفین بسیار اثرگذار خواهد بود.