مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند که این سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

مهر گیلان / تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان ضمن اعلام این خبر افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۸ واحد صنعتی وارد چرخه تولید شدند در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیدند که رشد بیش از ۲۵ درصدی را در تعداد واحدهای تولیدی ایجاد شده شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده در سال جاری ۸هزار و ۲۵۲ نفر می‌باشد که از نظر اشتغال زایی رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

دکتر پورحیدری همچنین در خصوص جوازهای تاسیس صنعتی صادره در ۹ ماهه سال جاری تشریح کرد: ۱۱۹ جواز در ۹ ماهه سال جاری با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۲۹ میلیارد ریال توسط این اداره کل صادر گردیده که از لحاظ سرمایه‌گذاری ۶۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادره ۳هزار و ۴۹۰ نفر می‌باشد که با راه‌اندازی این واحدهای صنعتی اشتغال مناسبی را در حوزه صنعتی در استان شاهد خواهیم بود.