با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و آمادگی جهت تغذیه پست های جدید الاحداث، فاز اول و دوم پروژه توسعه پست 230/63/20 کیلوولت سیاهکلده با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال اجراست.

مهر گیلان / محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اعلام این مطلب گفت: عملیات اجرایی پروژه توسعه پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت سیاهکلده با توجه به توسعه شبکه برق فوق توزیع در استان گیلان و نیاز منطقه، در دو فاز توسعه فیدرهای این پست، تعریف و در حال اجرا می باشد.
وی افزود: فاز اول این پروژه که شامل تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی دو فیدر اول و دوم پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت سیاهکلده می باشد با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی و فاز دوم این پروژه با دو فیدر سوم و چهارم با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی در حال اجرا می باشد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان یادآور شد: برای اجرای این پروژه حدود ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و این پروژه با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در حال اجرا است و پیش بینی می شود فاز اول در فروردین و فاز دوم نیز در شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.
گفتنی است که در راستای توسعه پست و جهت برقرسانی به پست های ۶۳ کیلوولت جدیدالاحداث، ۴ فیدر ۶۳ کیلوولت AIS از نوع کنترل متداول احداث خواهد شد.